15:07 - 1401/11/01
کد خبر: 97532

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش 8 درصدی جابجایی کالا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته، ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده که این میزان جابه‌جایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳میلیون و ۳۰۰هزار تن کالا بود.

به گزارش سبلان ما ، کلیم‌اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از شرکت حمل‌ونقل کالای پارس‌آباد اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته، ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده که این میزان جابه‌جایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳میلیون و ۳۰۰هزار تن کالا بود، افزایش ۸درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که در مدت یادشده ۲۵۷هزار و ۶۰۳ برگ بارنامه در استان اردبیل صادر شده، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳هزار برگ بارنامه صادر شده بود، در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۶درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای جابه‌جا شده را سیمان فله‌ای وکیسه‌ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، هندوانه، گازوئیل و انواع بنزین برشمرد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته، فقط یک‌میلیون و ۷۲۶هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۳۹هزار تن کالا در شهرستان پارس‌آباد، ۹۲۷هزار تن کالا در شهرستان نمین، ۱۷۱‌هزار تن در شهرستان بیله‌سوار، ۹۱هزار تن در شهرستان مشکین‌شهر، ۵۶هزار تن در شهرستان گرمی، ۲۲۵هزار تن در شهرستان خلخال و ۹۵هزار تن نیز در شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است.

وثوقی از افزایش ۲۹۰درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته، ۲۱هزار و ۳۷۵ برگ بارنامه در شهرستان خلخال صادر شده که در مقایسه با سال قبل که حدود ۵هزار و۴۷۷ برگ بود، امسال افزایش چشم‌گیری را شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/ج