06:54 - 1401/11/02
کد خبر: 97546

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

جبهه اشتغال و کارآفرینی در استان اردبیل تقویت می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: جبهه اشتغال و کارآفرینی در استان اردبیل تقویت می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو باخبرنگار مهر، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و نظر مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ اعتبار برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل اختصاص یافت و قرار شد قرارگاه خاتم الانبیا از محل تهاتر نفت این پروژه را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه هنوز لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش‌های هزینه‌ای و درآمدی در مجلس در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: رقم دقیقی از اعتبار اختصاص یافته به استان اردبیل را نمی‌توان اعلام کرد ولی جای خوشحالی است که در بودجه ۱۴۰۲ به مناطق محروم توجه شده و ایجاد فرصت‌های اشتغال با کاهش عوارض و مالیات برای صاحبان واحدهای تولیدی نویدبخش ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری استان را ۱۵.۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: ما در این استان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار جوان بیکار داریم که عمده آنها نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند.

موسوی ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی را یادآور شد و بیان کرد: این حرکت دولت و مجلس نیز می‌تواند بارقه امید را بیشتر کند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: نمایندگان استان در مجلس آمادگی دارند تا در آستانه بررسی بودجه در مجلس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسی آنها را بشنوند تا با اعمال آنها در تصویب لایحه بودجه سال آینده حرکت تحولی در استان شکل گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده علاوه بر کاهش آثار تورمی در زندگی مردم به تقویت جبهه اشتغال و کارآفرینی، تولید، سرمایه گذاری و حمایت از تکمیل طرح‌های پیشران کمک کرده و بستر تحولی خوبی را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ج