15:58 - 1401/11/04
کد خبر: 97571

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل:

نظام تعلیم و تربیت ما خوشایند و مناسب کشور نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت : ما نباید نظام آموزش و پرورش را در میان انبوه مشکلات تنها بگذاریم و همه وظیفه دارند تا با مساعدت و همت همگانی، مشکلات این بخش را حل کنند.

به گزارش سبلان ما ، کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اردبیل نظام تعلیم و تربیت کشور را شامل حوزه فعالیت دستگاه‌ها و نهادهایی مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و مراکز آموزش عالی دانست و افزود: دولت با منابع محدود در صدد رفع نارسایی و مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور بوده و دولت سیزدهم گام اساسی در این حوزه برداشته است.

وی گفت : ما نباید نظام آموزش و پرورش را در میان انبوه مشکلات تنها بگذاریم و همه وظیفه دارند تا با مساعدت و همت همگانی، مشکلات این بخش را حل کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل، پایین بودن معدل و نمرات دانش‌آموزان را نشانه نقص در وضعیت آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که نظام تعلیم و تربیت وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

وی افزود: امروزه آموزش و پرورش از وضعیت بحرانی کمبود فضای آموزشی عبور کرده و امیدواریم پس از این، بر کیفیت بخشی آموزش و نظام تعلیم و تربیت متمرکز شود.

دبیر، عدالت در آموزش و پرورش را مقوله‌ای بسیار مهم خواند و گفت: امروز درصد زیادی از قبولی کنکور مربوط به مدارس خاص است ولی خادمان مردم در استان اردبیل سعی دارند تا با تامین منابع، عدالت در این عرصه برقرار شود.

 

انتهای پیام/ج