18:52 - 1401/11/08
کد خبر: 97624

با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اردبیل +عکس

آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل فرهنگ‌ و ارشاد استان اردبیل با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  عصر امروز با حضور سید محمد هاشمی معاون امور مجلس و استان‌های  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا قاسمیان معاون استاندارا ردبیل، جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر دارالارشاد اردبیلدر تالار بیضای اردبیلی برگزار شد.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با محکومیت اسائه ادب به سپاه پاسداران و حادثه قرآن‌سوزی در برخی از کشورهای اروپایی اظهار کرد: باید از ظرفیت توطئه‌های دشمنان استفاده کرده و از این فتنه‌ها فرصتی استثنایی در معرفی و اعتلای فرهنگ دینی و ارزشی به وجود آوریم.

وی گفت: در شرایط حساس کنونی که امت اسلامی با هجمه‌های سنگین نظام استکباری روبه‌رو است ما باید از هر فرصت و تلاش دشمن در به انحراف کشیدن اندیشه‌های دینی و اسلامی استفاده کرده و حقایق این مکتب نورانی را تبیین کنیم.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به فعالیت های دوران تصدی مسئولیت خود اشاره کرد و گفت:  برگزاری جشنواره «گوهرشاد» با محوریت حجاب و عفاف، هنرواره اذان ایرانی، جشنواره «جامع مرزداران» به یاد شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله‌سوار ، جشنواره‌های مختلف موسیقی «عاشیقلار و کلاسیک» و جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و شهرستانی در استان از جمبه مهمترین برنامه هایی بودند که فراتر از وظایف محوله در سه و نیم سال گذشته به ثمر نشستند.

وی از تلاش برای ثبت روزهای تاریخی استان در تقویم ملی خبرداد و گفت: سوم شهریور را به عنوان روز مرزداران، ۱۸ دی ماه را به عنوان شهدای روستا و عشایر و سالروز رحلت استاد مؤذن‌زاده را به عنوان روز تکریم مادهین در کنار ۱۹ ژانویه روز همبستگی آذری‌های مسلمان جهان از جمله ایانی هستندکه تلاش شده تا در تقویم ملی کشور ثبت و همه ساله با شکوه و جلال خاص گرامی‌داشته شوند.

بحرالعلومی از توجه ویژه به شعر نو با برگزاری جشنواره «اشک و مشک» خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره را بنیان گذاشتیم تا عرصه برای نوپردازان در حوزه شعر فارسی و ترکی فراهم آید.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا با محوریت شعر هجایی، جشنواره ملی و حتی بین‌المللی را با حضور شاعران آناتولی و آسیای میانه برگزار کنیم تا این شعر جایگاه خود را به شایستگی پیدا کند.

لزوم تداوم مسیر طی ده برای تعالی فرهنگ و هنر دارالارشاد 

امیر رجبی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم از اعتماد و حسن ظن وزارت ارشاد و مسئولان استانی قدردانی کرد و گفت: باید مسیر و راه طی شده را با فعالیت و تلاشی مضاعف و سرعت بیشتری ادامه دهیم تا متناسب با شأن استان اردبیل، توسعه فرهنگی و هنری را رقم بزنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضرورت هم‌افزایی و همگرایی بیشتر در حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: برخلاف سایر دستگاه‌ها، دستگاه فرهنگی مجموعه گسترده‌ای است که از حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و سایر بخش‌ها گرفته تا توجه به فرهنگ عمومی باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مشخص در مسیر تعالی حرکت کنند.

رجبی با قدردانی از مدیران سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی از جامه‌ای گرفته تا بحرالعلومی افزود: در انجام این مسئولیت در کنار تلاش و توان مضاعف و تقویت جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، سعی خواهیم کرد تا بیشترین بها به فعالیت‌های مؤثر و تأثیرگذار همراه با ارزش‌های دینی و اعتقادی داده شده و شاهد حرکت‌های تحولی باشیم.

وی رویکرد وزارت ارشاد را در دولت سیزدهم توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در همه استان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما نیز به تبع سیاست وزارتخانه تمام امکانات فرهنگی و هنری را در مرکز استان متمرکز نخواهیم کرد بلکه نگاهی عادلانه به همه شهرستان‌ها به ویژه مناطق مرزی خواهیم کرد تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری تقویت این جبهه ارزشی را شاهد باشیم.

رجبی مسئولیت حضور در فرهنگ و ارشاد را خطیر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این برهه سخت و دشوار عرصه فرهنگی که عرصه پرچالش، پرخطر و پرتأثیرگذار است، باید مورد حمایت و پشتیبانی عمومی قرار گرفته تا در این جنگ نرم دشمن که عرصه فرهنگی را نشانه گرفته، ما بتوانیم موفق عمل کنیم.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های عبداله بحرالعلومی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امیر رجبی  به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد

رجبی پیش از این عهده‌دار ریاست حوزه هنری استان اردبیل بود.

سخنرانی معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعرخوانی مهدی میرزا رسول‌زاده، پخش گزارش عملکرد ادار‌ه کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی و تجلیل و تکریم از جمله برنامههای این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج