12:20 - 1401/11/09
کد خبر: 97631

از فردا تا چهارشنبه؛

هشدار زرد هواشناسی در اردبیل صادرشد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به نفوذ سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر فردا برای این استان هشدار هواشناسی-سطح زرد صادر کرد.

به گزارش سبلان ما، اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه به نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا برای این استان هشدار هواشناسی-سطح زرد صادر کرد؛ طبق این هشدار زمان شروع سامانه بارشی جدید در این استان از بعدازظهر فردا و زمان پایان نیز پیش‌ از ظهر چهارشنبه 12 بهمن پیش‌بینی شده است.

بر این اساس نوع مخاطره این سامانه بارشی؛ وزش بادهای تند توام با کولاک برف (بویژه در جاده های مواصلاتی)، بارش برف (در مناطق جنوبی با شدت بیشتر نسبت به مناطق مرکزی استان)، رخداد مه و کاهش دید افقی و منطقه اثر این سامانه نیز شهرهای اردبیل، خلخال، سرعین، کوثر (فیروزآباد کوثر)، مشکین شهر، نمین، نیر، اردبيل-فرودگاه خواهد بود.

 همچنین  اختلال در عبور و مرور شهری (بویژه در جنوب استان)، اختلال در تردد جاده ای بویژه در جاده های مواصلاتی برف گیر استان، احتمال بسته شدن راه های روستایی در مناطق کوهستانی جنوب استان بر اثر کولاک برف، اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل از اثرات این مخاطره عنوان شده است.

 اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر این اساس به شهروندان توصیه کرد: مصرف حامل‌های انرژی را مدیریت کنند؛ در ترددها احتیاط کرده و از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کنند.

تنظیم دماهای گلخانه ها، مرغداری‌ها و سوله‌های صنعتی، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازم، انجام تمهیدات لازم برای تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در معابر شهری و جاده‌ها،  اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان از دیگر نکات مهمی است  که رعایت آن به شهروندان در این روزهای سرد و بارشی توصیه شده است.

انتهای پیام/ش