17:59 - 1401/11/11
کد خبر: 97666

با حضور مسئولان فرهنگی استان انجام گرفت:

افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در اردبیل

پانزدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر با حضور مسئولان و علاقه‌مندان در اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش سبلان ما ،پانزدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر متشکل از ۲۷ اثر از ۹ هنرمند رشته‌های مختلف، با هدف معرفی خلاقیت‌ها و تولیدات جدید هنرآفرینان استان و با حضور مسئولان و علاقه‌مندان گشایش یافت.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز سه‌شنبه در آئین گشایش این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی فدک گفت: پس از انتشار فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی فجر، استقبال خوبی از سوی هنرمندان با ارسال آثار متعدد به دبیرخانه صورت گرفته بود که پس از داوری، ۲۷ اثر از ۹ هنرمند منتخب در رشته‌های تصویرسازی، سفالگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و نگارگری در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی افزود: این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن ماه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برای بازدید به نگارخانه استاد قوام‌الدین اردبیلی در مجتمع فرهنگی هنری فدک مراجعه کنند.

دبیر هنری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با بیان اینکه امسال در انتخاب آثار، کیفیت بالای آنها مبنای کار بود، گفت: درباره رویکرد داوری در رشته‌های دهگانه و میزان سخت‌گیری در انتخاب آثار از ابتدا اعلام کرده بودیم، حداقلی برای انتخاب آثار در نظر نگرفته‌ایم و کیفیت و نبوغ آثار هنرمندان مهم بود و حتی، در یک رشته هیچ اثری انتخاب نشد.

رسول حاجی‌زاده با بیان اینکه برای داوری آثار بعضی رشته‌ها می‌توان به تصویر اثر متکی بود و کیفیت تصویر ارسالی اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: آثار قبلی هنرمندان، بیوگرافی و رزومه کاری آنها در مواردی که داوران درباره برخی آثاراختلاف نظر جدی دارند، می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم بهتر از سوی آنها شود.

وی درباره اهمیت هویت بصری جشنواره و خروجی‌های تصویری و گرافیکی آن گفت: در حوزه هنر معاصر، دیگر با یک تصویر مواجه نیستیم بلکه مجموعه‌ای از تصاویر را در کنار هم داریم و هویت بصری از کل فضای نمایشگاه جدا نیست بلکه جزئی از کل رویداد است.

دبیر هنری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: هویت بصری، معنادهنده به کل رویداد است و از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارد و در جشنواره امسال نیز رنگی مشخص شده و المان‌های گوناگون برای تولیدات بصری تعیین شده است.

 

 

انتهای پیام/ج