08:40 - 1401/11/12
کد خبر: 97670

دبیر استانی جشنواره فیلم مقاومت:

جشنواره فیلم مقاومت، فریادگر نهضت جهانی مستضعفین است

دبیر استانی جشنواره فیلم مقاومت به تشریح اهداف جشنواره فیلم مقاومت پرداخت و گفت: این جشنواره با شعار گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف برگزار می‌شود.

علی مردانه رئیس سازمان بسیج هنرمندان و دبیر هفتدهمین جشنواره فیلم مقاومت استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به تشریح جزئیات هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت پرداخت و گفت: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

وی به تشریح اهداف هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پرداخت و گفت: تبیین، تبلیغ و ترویج گفتمان مقاومت در مقابل نظام سلطه، استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با صهیونیسم بین‌الملل، گسترش سینمای مقاومت و الهام‌بخشی در خلق آثار سینمایی استبدادستیز و استکبار گریز در کنار ایجاد جریان هنری مقاومت منطقه­ای و جهانی در مقابل جریان هنری لیبرال و جهان‌خوار از جمله اهداف این جشنواره است.

مردانه از شهید و شهادت؛ و گفتمان مقاومت، سینمای خلیج‌فارس، رستاخیز علم و فناوری و جلوه‌های امیدآفرین جبهۀ مقاومت، دفاع مقدس هشت‌سالهٔ ایران در برابر حزب بعث عراق و آمریکا، سینمای انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و افق تمدنی جهان اسلام، سینمای زنان مقاومت و نقش آنان در آیندۀ جبهه‌ی مقاومت، سینمای پیشرفت و آرمان فتح آخرالزمانی مستضعفان، سینمای افول آمریکا، تضعیف قدرت نرم و سخت آمریکا و خروج از غرب آسیا و سینمای فلسطین؛ آزادی قدس شریف و محو اسرائیل کودک کش از صفحه‌ی روزگار از جمله محورهای برگزاری این جشنواره بین‌المللی است.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 5 بخش اصلی، نسل روایت، بخش دفاع مقدس، جهان بدون اسرائیل، روایت قلم؛ فیلم‌نامه و نقد و پژوهش علوم‌انسانی و سینمای مقاومت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش اصلی جشنواره که جایزه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی نیز نام‌گرفته است و به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم بلند (سینمایی، مستند، پویانمایی) و سریال و فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مردانه به بخش نسل روایت با عنوان جایزه شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: این بخش به‌منظور کشف استعداد و تربیت نسل فیلمسازان گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بخش نیز می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه سخنان خود به بخش دفاع مقدس هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت اشاره کرد و گفت: این بخش با عنوان جایزه مرحوم رسول ملاقلی‌پور بیانگر جایگاه ویژه‌ی ژانر سینمایی دفاع مقدس در سینمای ملی است.

مردانه به بخش جهان بدون اسرائیل ویژه جایزه شهید عماد مغنیه اشاره کرد و گفت: فیلم‌سازان می‌توانند آثار مربوط به سینمای فلسطین، آزادی قدس شریف و جهان بدون اسرائیل را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی به بخش روایت قلم؛ فیلم‌نامه هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت اشاره کرد و گفت: این بخش جشنواره که یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود، نویسندگان فیلم‌نامه‌های «بلند»، «کوتاه» و «اقتباسی» می‌توانند آثاری که در دوره‌های قبل این جشنواره شرکت نکرده باشند را در این بخش (که به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد) شرکت دهند.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت استان اردبیل به بخش نقد و پژوهش علوم‌انسانی و سینمای مقاومت اشاره کرد و گفت: این بخش  که جایزه مرحوم نادر طالب‌زاده نامیده می‌شود شامل کتاب، پژوهش، پایان‌نامه، مقاله، نقد است و نویسندگان، پژوهشگران، دانشجویان، استادان دانشگاه، و منتقدان متقاضی شرکت در این بخش، می‌بایست آثار خویش را در سایت جشنواره، جانمایی کرده و یا در غیر این صورت، لوح فشرده‌ی حاوی فایل اثر را، به دبیرخانه جشنواره تحویل و یا ارسال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط و نحوه ارسال آثار به هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و فیلم‌های ایرانی متقاضی شرکت در بخش اصل دارای زیرنویس انگلیسی  باشند.

مردانه تصریح کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره، می­بایست آثار خود را تا 22 بهمن‌ماه سال جاری در سایت راوی فیلم به نشانیhttps://festival.ravifilm.ir  بارگذاری کنند.

 

انتهای پیام/ج