08:34 - 1401/11/14
کد خبر: 97694

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد:

واحدهای آموزشی کانکسی پارس آباد برچیده می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد از برچیده شدن مدارس کانکسی تا مهرماه سال آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با تحقق برنامه‌های تدوین شده، کلیه واحدهای آموزشی کانکسی موجود در برخی مناطق عشایری و روستایی برچیده و دانش آموزان از فضای آموزشی ایمن بهره‌مند شوند.

الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش پارس آباد در گفتگو باسبلان ما ، به تشریح وضعیت مدارس شهرستان پارس آباد پرداخت و گفت: تلاش می‌کنیم با محقق کردن برنامه های تدوین شده، کلیه واحدهای آموزشی کانکسی موجود در برخی مناطق عشایری و روستایی و جایگزینی مدارس استاندارد، دانش آموزان از فضای آموزشی ایمن بهره‌مند شوند.  

وی افزود: در راستای حدف مدارس کانکسی و با عنایت و نگاه ویژه دولت انقلابی و مردمی آیت اله رئیسی در آینده نزدیک عملیات اجرایی ساخت مدرسه 3 کلاسه جدید درداخل محوطه مدرسه کانکسی نجف کندی  با اعتباری افزون بر 20میلیارد ریال و در 200متر مربع مساحت شروع می شود.

نجفی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در محلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی، آسیب های اجتماعی مضاعفی را برای این عزیزان تحمیل می کند، بر ضرورت و لزوم توانمندسازی این محلات تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد مغان گفت: تکمیل پروژه های آموزشی نیمه کاره و در حال اجرا از رویکردهای مهم و برنامه های اولویت دار این مدیریت است و تحقق کامل آن با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات جدی و اساسی این شهرستان است که با تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام و در دست اجرا، بخش اعظمی از این مشکلات برطرف میشود.  

نجفی با ارزیابی مطلوب از سرعت و روند اجرایی احداث مدرسه 9کلاسه الزهرا پارس آباد گفت: آموزشگاه۹ کلاسه الزهرا با عنایت و مشارکت خیّر مدرسه ساز احمد حسین پور  مدیرعامل موسسه خیریه سیدالشهداء در دو طبقه در دست ساخت می باشد و برای هر طبقه ۴ الی ۵  کلاس درس پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تخصیص و جذب 50میلیارد یال اعتبار برای این طرح و بیان کرد: این پروژه آموزشی با تزریق به موقع اعتبارات مورد نیاز، قرار است تا شروع سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد از شروع عملیات اجرایی ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای اروج کندی این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه آموزشی در راستای اهداف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال از محل منابع حذف مدارس کانکسی، در زمینی به مساحت 200متر مربع احداث می شود.  

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرا و یا در شرف افتتاح آموزشی،عمرانی، ورزشی و رفاهی  آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: سرجمع اعتبارات جذب شده برای این پروژه ها در 4 ماه اخیر 70 میلیارد ریال است و این از اعتماد مردم و خیرین به آموزش و پرورش حکایت دارد.

رئیس قرارگاه جهادی مستقر در آموزش وپرورش پارس آباد با بیان اینکه مدرسه سازی و رفع تنگناها و کمبودهای آموزشی در راس برنامه ها قرار دارد وبا اشاره به آمار چشمگیر مدارس دو نوبته و تراکم بالای دانش آموزی و تاثیر آن بر کیفیت آموزش، اظهار داشت: این شهرستان مرزی از لحاظ فضاهای آموزشی محرومترین نقطه استان اردبیل است از این رو در توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی و نیز تزریق اعتبارات باید به آموزش و پرورش این خطه مرزی به طور ویژه توجه شود.  

وی گفت: با توجه به آمار رشد مثبت جمعیت دانش آموزی  که هرساله نزدیک دو هزار دانش آموز اضافه می شود نیاز به سرعت و حجم بالایی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی داریم که  با عنایت دولت مردمی و راه اندازی قرارگاه جهادی و کمک های خیرین گرامی امید می رود گسترش این فضاها متناسب با‌ جمعیت دانش‌آموزی پیش برود.

برپایی همایش کنکور در مدارس دولتی و غیرانتفاعی

نجفی، ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود رتبه کنکور سراسری و رشد آمار قبولی دانش آموزان در آزمون های مهم والمپیادهای علمی را از ماموریت ها و برنامه های اساسی آموزش و پرورش پارس آباد ذکر کرد و گفت: در همین راستا و به منظور بالابردن سطح آمادگی دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های نظری و توجیه اولیای گرامی کنکوری ها، همایش کنکور برای دانش آموزان و دوره های توجیهی برای اولیا برگزار خواهیم کرد .

وی ادامه داد: این همایش تا 10اسفند و به مدت 18روز و در 36جلسه به صورت مجزا با شرکت دانش آموزان پایه دوازدهم و اولیای آنان و با حضور  آموزش و پرورش منطقه خواست از هیچ تلاشی برای اطلاع رسانی دقیق و هرچه بهتر و کیفی تر برگزار شدن این همایش دریغ نکنند.  

وی با بیان اینکه دانش آموزان، معلمان و مدیران ما توانمند هستند و به توانمندی آنان باور قلبی دارم گفت: با فعل ما می توانیم و با اتصال به اراده الهی و بهره مندی از ظرفیت عظیم منطقه، آموزش و پرورش شهرستان به آن جایگاه واقعی خود میرسدو برای بالندگی آموزش و پرورش و تربیت نسل مترقی، مومن و موحد همه باید تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ج