13:25 - 1401/11/15
کد خبر: 97707

هنرمند اردبیلی:

تبیین دستاوردهای انقلاب، تبیین ارزش‌های انسانی در جهان است

هنرمند اردبیلی به نقش جهاد تبیین هنرمندان در روشنگری جامعه پرداخت و گفت: هنرمندان سربازان مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند و با قلم و هنر خود می توانند ضمن اثر بخشی در جامعه با خلق آثار فاخر مبتنی بر مفاهیم و ارزش‌های انقلابی در مقابله با جنگ نرم دشمنان نقش آفرینی کنند.

حسین رحمتی هنرمند اردبیلی و کیوریتور نمایشگاه خیابانی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، به نقش هنر در تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: هنرمندان سربازان مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان در جنگ نرم هستند و با قلم و هنر خود می توانند ضمن اثر بخشی در جامعه با خلق آثار فاخر مبتنی بر مفاهیم و ارزش‌های انقلابی و اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان نقش آفرینی کنند.

وی که با برگزاری ۴۳۱ نمایشگاه خیابانی رکورددار برگزارکننده نمایشگاه  خیابانی در بخش هنرهای تجسمی در جهان است به اهمیت جهاد تبیین به زبان هنر پرداخت و گفت: هنر وسیله و ابزاری ماندگار و اثربخش در تبیین دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی است 

این هنرمند اردبیلی با بیان اینکه هنرمند بر اساس موقعیت زمانی کار می‌کند وتمام سلایق و علایق جامعه را در بر می‌گیرد، می‌گوید: هنرمند مردمی باید دنبال ایده‌های جذاب برای انتقال ازش‌های دینی به زبان هنر باشد و بتواند با خلاقیت خود مفاهیم ارزشی را در جامعه نهادینه کند.

رحمتی به اهداف خود از برپایی نمایشگاه خیابانی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و می‌گوید: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد بشر برای تعالی وحفظ ارزش‌های انسانی در جهان است به همین خاطر برای روشنگری در برابر سم پاشی‌های دشمنان برای کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور و جهان نیازمند جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب به شیوه‌های مختلف در فضای حقیقی و مجازی هستیم.

وی با بیان اینکه هنر تنها زبانی است که نیاز به مترجم ندارد و دربرگیرنده تمامی اقشار با هر زبان و سلیقه‌‌ای است گفت: برای تبیین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال هنر بهترین وسیله و گویاترین ابزار فرهنگی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به جهان است.

این هنرمند اردبیلی به لزوم حمایت از هنرمندان مبارز در جبهه جنگ نرم دشمنان پرداخت و گفت: هرجنگی نیازمند پشتیبانی است و میدان جنگ نرم هم از این قاعده مستثنی نیست بنابراین مسئولان باید با پشتیبانی از هنرمندان به عنوان سربازان این نبرد نابرابر در راستای اعتلای ارزش‌ها و بالا بردن فرهنگ جامعه قدم بردارند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های مالی و امکانات زیرساخت کارهای هنری است گفت: هزینه برای هنر سرمایه ای ماندگار است چراکه از اثر بخشی بی‌بدیلی در جهان برخوردار است.

رحمتی تصریح کرد: هنرمند اگر خلاق باشد می‌تواند ازهر پدیده‌ای اثر هنری خلق و در جامعه نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه هنرمند، متاثر از اتفاقات و رویدادهای اطرافش ایده پردازی می‌کند گفت: این همان موضوعی است که هنر معاصر در دنیا بصورت جد پیگیر است.

این هنرمند صاحب نام به مشکلات پیش روی هنرجوهای جوان و صاحب ایده اشاره کرد و گفت: مشکل عمده هنرمندان پیشکسوت و جوان عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی است.

وی از مسئولان کشوری و استانی خواست در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمنان تعارف و وعده و وعید را کنار گذاشته با همراهی هنرمندان ضمن برچیدن موانع تولیدات فرهنگی، هنرمندان را میادین جنگ نرم پشتیبانی کنند.

رحمتی خواستار ارتقای سواد هنری مسئولان فرهنگی و غیرفرهنگی کشور شد و گفت: مسند نشینان امروز و فرداهای کشور باید سواد فرهنگی و هنری خود را ارتقا دهند تا بتوانند با درک کارهای فرهنگی و هنری و اثربخشی آنها در جامعه ضمن حفظ و ارتقای فرهنگ کشور برابر تهاجم فرهنگی دشمنان که خاموش و اثرگذار است نقش آفرینی کنند.

وی به اثربخشی نماشگاه های خیابانی اشاره کرد و گفت: حُسن نمایشگاه‌های خیابانی در نداشتن زمان و مکان است چراکه همواره در هر لحظه در دسترس است و همه افراد با هر سن و سلیقه‌ای هر لحظه می‌توانند با برقراری ارتباط فکری و عاطفی با نمایشگاه ایجاد شده از مفاهیم فرهنگی و هنری آثار ارائه شده بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/ج