01:17 - 1401/11/16
کد خبر: 97712

جشن سالروز میلاد حضرت علی(ع) در خلخال

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال با بیان ابعاد شخصیتی بارز و منحصر بفرد امام علی (ع) گفت: الگوگیری از زندگانی آن حضرت را به پیروان آن امام همام توصیه کرد.

به گزارش سبلان ما ،جواد نوروزی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال در جشن سالروز میلاد حضرت علی(ع)  که عصر امروز  در سالن ورزشی این شهرستان برگزار شد با بیان ابعاد شخصیتی بارز و منحصر بفرد امام علی (ع) گفت: الگوگیری از زندگانی آن حضرت را به پیروان آن امام همام توصیه کرد.

وی دستگیری از نیازمندان ،محبت در حق فقرا و افراد نیازمند به کمک جامعه ، همت و تلاش بی‌نظیر در تربیت فرزندان و داشتن توانایی منحصر بفرد در هدایت جامعه به سوی معنویت را از جمله خصوصیات شاخص امام علی (ع) ذکر کرد.

نوروزی اظهار داشت: ۱۳ رجب مصادف با سالروز تولد حضرت علی (ع) است که به یُمن زادروز مولای متقیان این روز مبارک را روز پدر نامیده‌اند چرا که حضرت علی (ع) در دامان نبی مکرم اسلام پرورش یافت بنابراین نمونه کاملی از انسانیت و اسوه و الگویی کامل برای مردان مسلمان است.

وی گفت: تولد حضرت علی (ع) در شهر مکه معظمه و در داخل خانه خدا (کعبه) واقع شد، قبل از حضرت علی و بعد از او فضیلت تولد در خانه کعبه برای هیچ کسی پدید نیامد و خدای متعال تنها ایشان را به چنین امتیازی کرامت نمود.

وی افزود: زندگی پربرکت مولود کعبه سرشار از علم و تقوا، حماسه و جوانمردی، ایثار و احساس مسئولیت ، مظلومیت و اقتدار بود و فضیلت‌های ایشان بی‌شمار است.

نوروزی گفت: امام علی (ع) بهترین همسر برای دخت نبی و بهترین پدر برای فرزندانش بود. او فرزندانی نیکو تربیت کرد، فرزندانی که هر یک اسوه و الگویی والا برای مسلمین هستند. امام علی (ع) پدر مهربانی برای یتیمان بود و شبانه برای آنان طعام می‌برد.

در گرامیداشت روز پدر برنامه های مختلف دیگری نیز در خلخال برگزار و اهالی شهر با حضور در مزار پدران خود و نثار گل و صلوات یاد و خاطره پدران از دنیا رفته خود را گرامی داشتند ، بازار گل و شیرینی و هدایا در خلخال نیز داغ بوده و فرزندان با خرید گل و شیرینی و هدایایی در منزل پدران خود حضور یافته و با تبریک روز پدر از آنها تجلیل کردند.

 

انتهای پیام/ج