11:41 - 1401/11/26
کد خبر: 97836

فرماندار بیله‌سوار:

تئاتر منطقه‌ای مرزداران در تقویم بیله‌سوار ثبت می‌شود

فرماندار بیله‌سوار از برگزاری تئاتر منطقه‌ای مرزداران با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه خبر داد و گفت: این  جشنواره با ثبت در تقویم هنری بیله‌سوار به‌صورت سالانه برگزار خواهد شد.

صاحبعلی اصغری فرماندار بیله‌سوار در گفتگو با سبلان ما ، از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران در شهرستان بیله‌سوار خبر داد و گفت: این رویداد هنری از پنجم تا هفتم اسفندماه با شرکت هشت گروه تئاتر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل در این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری سالانه این جشنواره در بیله‌سوار خبر داد و گفت: روز بیله‌سوار به‌عنوان بهترین فرصت برای تبیین آداب‌ورسوم و ارزش‌های این منطقه به کشور و همسایگانی است که از زبان و قومیت‌های مشترک برخوردار هستند.

اصغری به موضوعات این جشنواره هنری اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مرزدار و مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس از جمله موضوعات تئاتر منطقه‌ای مرزداران در بیله‌سوار مغان است.

فرماندار بیله‌سوار در ادامه سخنان خود به پیشینه هنر تئاتر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام‌گرفته هنرمندان و هنرآموزان جوان در راستای تداوم هنر تئاتر بومی در این شهرستان پرورش‌یافته و در واقع جانشین‌پروری برای انتقال این میراث هنری در خطه بیله‌سوار به‌خوبی انجام‌گرفته است.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هنر به‌ویژه هنرهای نمایشی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی در شهرستان بیله‌سوار است؛ چراکه روز بیله‌سوار در واقع به‌خاطر ایستادگی و مقاومت شهدای مرزدار است  که در سوم شهریور سال ۱۳۲۰ مقابل قوای متجاوز شوروی ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/ج