06:50 - 1401/11/28
کد خبر: 97865

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

رویداد تانا در اردبیل برگزار می شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برگزاری رویداد تانا در اردبیل خبر داد و گفت: بزرگترین رویداد حل مسأله استان اردبیل با تمرکز بر مسائل جدی ارگان ها و صنایع در اسفند ماه ۱۴۰۱ توسط پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش سبلان ما ، یوسف عباسپور گیلانده، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: رویداد تانا (توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استانها)، توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طراحی شده است که طبق بخشنامه‌ای به پارکهای سراسر کشور ابلاغ شده است. این رویداد به صورت پیوسته و سالانه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در طول این رویداد نیازهای فناورانه‌ موجود در دستگاههای اجرایی و صنایع بخش دولتی و خصوصی استان احصا شده و در اختیار عموم فناوران به ویژه فناوران اکوسیستم نوآوری، دانشگاهیان، مخترعین، واحدهای فناور و دانش بنیان قرار می گیرد. ازین طریق، ضمن یافتن پاسخ و راهکار متناسب، با عقد تفاهم نامه ها و قراردادها و پیگیری صحت انجام کار تلاش خواهد شد تا این موضوع منتج به رونق چرخهای صنعت این استان، درآمدزایی و اشتغال زایی بیشتر برداشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گفت : طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و تعامل با استانداری اردبیل و دیگر ارگان ها مرتبط، این رویداد در تاریخ ۱۰ اسفند ماه امسال در مجموعه فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.  

عباسپور با اشاره به اهداف برگزاری چنین رویدادی در استان افزود: در یک کلام می توان گفت، هدف از برگزاری این رویداد در وهله‌ی اول شناساندن نیازهای صنعت استان به اعضای فعال در اکوسیستم فناوری استان و سپس ایجاد پیوند بامعنی میان این نیازها و اشخاص یا تیمهایی است که توانایی پاسخ درست و مناسب و عملیاتی به این نیازها داشته باشند. این رویداد در قدم اول باعث هم افزایی فعالان صنعت استان، فناوران و ایده‌پردازان خواهد شد. امید است این آشنایی منجر به همکاری و تعامل بیشتر بین طرفین در داخل استان شود و این نیاز ها با توانمندی های داخلی مرتفع گردد.  

وی در پایان گفت: پارک قصد دارد طبق سیاست وزارت علوم، فرهنگ تانا را سرلوحه‌ی کارهای آتی خویش قرار داده و قالب فعالیتهایی پارک را در این راستا معطوف کند.

 

منبع: روابط عمومی پارک علم و فناوری

انتهای پیام/ج