14:21 - 1401/11/29
کد خبر: 97876

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مبعث نماد شایسته سالاری دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مبعث نماد شایسته سالاری دینی عنوان کرد و گفت: شایسته است مسئولان کشور شایسته سالاری را ملاک انتخاب مدیران قرار دهند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزادهمدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ،بعثت را تحول و انقلابی بزرگ در جهان عنوان کرد و گفت: شناخت درست یک نعمت بزرگ و درک عظمت آن بدون شناخت بسترها و زمینه‌های ظهور و بروز و شرایط زمانی و جغرافیایی و انسانی آن بسیار دشوار است.

وی به تبیین ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت:  در سایه اخلاق عظیم  و نیکوی پیامبر بود که پراکندگی به یگانگی، بی پروایی به پاکدامنی و تکبر عرب به تواضع و مهربانی تبدیل شد و انسان‌هایی اخلاق مدار پرورش و به عنوان الگو به جهان معرفی شدند.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود به سیره عملی و رفتاری پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: عهد به پیمان، صله رحم، حلم و گذشت و بردباری و عبودیت پیامبر اکرم(ص) زبانزد خاص و عام است.

وی به عید مبعث نیز اشاره کرد و گفت: مبعث، نماد شایسته سالاری دینی  شایسته سالاری که با فطرت انسان سازگار و در تمامی فرهنگ‌ها و مکتب‌های بشری مورد اتفاق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شایسته سالاری از جمله ویژگی های مهم بارزی بود که پیامبر اکرم روی آن تاکید داشت و شایسته است مسئولان ما نیز در انتخاب مدیران شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهند.

 

انتهای پیام/ج