21:13 - 1401/11/29
کد خبر: 97882

دبیر کنگره ملی شعر حریم ولی خبر داد:

ارسال ۲۲۶ اثر از سراسر کشور به کنگره حریم ولی

دبیر کنگره ملی شعر حریم ولی از دریافت ۲۲۶ اثر به دبیرخانه کنگره ادبی حریم ولی خبر داد و گفت: این اثار توسط 196شاعر از سراسر کشور به کنگره ارسال شده بود.

وفا منافی دبیر کنگره  ملی شعر حریم ولی در گفتگو باسبلان ما ، به تشریج جزئیات این کنگره ادبی و هنری پرداخت و گفت: بدون شک شعر میراثی معنوی و دفتری زرین و افتخار آفرین در کارنامه هزاران ساله فرهنگ و ادبیات ایران زمین است. شعری که راوی صادق حماسه ها و ایثارها با آمیزه ای از عشق، معرفت، اخلاق، شور و شعور است.  

وی با بیان اینکه امامت و ولایت در اسلام، از پایه های اصلی اعتقاد و زیربنای فرهنگ به شمار می‌رود گفت: در باور شیعه که خواستگاهش اردبیل است، ولایت  از جایگاهی خاص و رفیع برخوردار است.

منافی گفت: مایه مباهات است که دارالارشاد اردبیل از قدیم الایام، یکی از قطب های ادبی مهم کشور به ویژه در ادبیات آیینی و عاشورایی بوده و هست و ظهور شاعران بزرگ که نام و آوازه جهانی و ملی یافته اند، مبیّن این مهم است.

وی بابیان اینکه اردبیلی ها به ابوالفضلی بودنشان معروفند خاطرنشان کرد: اردبیلی ها در هشت سال دفاع مقدس هم، به تاسوعاییان لشکر ۳۱عاشورا معروف بودند. 

دبیر کنگره ملی شعر حریم ولی به تشریح جزئیانت این کنگره ادبی پرداخت و گفت: با توجه به زمینه بالای اجتماعی و فرهنگی و ولایت پذیری و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه اردبیل از ولایت و رهبری، حوزه هنری استان اردبیل با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بسیج هنرمندان استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اردبیل و نهادهای فرهنگی دارالامان، جهت نیل به اهداف عالی دفاع از حریم ولایت و برای تولید آثار فاخر در این حوزه ارزشی، فراخوان کنگره را منتشر کرد.

وی از دریافت ۲۲۶ اثر از ۱۹۸ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره حریم ولی خبر داد و گفت: داوری آثار به صورت مجزا و در دو مرحله انجام گرفت و امتیازات نهایی آثار برگزیده در مرحله پایانی با حضور هر سه داور، تجمیع شده و نفرات برتر اعلام شد.

منافی گفت: محمد زارعی از دلیجان استان مرکزی، علیرضا اطلاقی از ساوه، رضا یزدانی از قم و یاشار کاظمی از کرج با کسب حداکثر امتیازات به عنوان منتخبین این کنگره ادبی برگزیده شدند.

وی به آثار قابل تقدیر نیر اشاره کرد و گفت:  آثار علی سلیمانیان از اصفهان، عیسی پاشاپور از اردبیل، ناصر اسماعیلی از زنجان، رضا نیکوکار از رشت، میلاد نوری نیا از کردستان، امیرحسین رسولی از اردبیل نیز به عنوان صاحبان آثار قابل تقدیر معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ج