14:18 - 1401/12/03
کد خبر: 97935

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب می شوند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از جذب ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تحصیلات ویژه به این دانشجویان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

به گزارش سبلان ما ، اسماعیل چمنی عصر چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با جذب دانشجویان خارجی، فرصت بیشتری را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی کشورمان به دنیا معرفی شوند.

وی تصریح کرد: برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تدوین آئین‌نامه جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تحصیلات ویژه به این دانشجویان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

چمنی افزود: این دانشجویان بیشتر با درخواست مستقیم به دانشگاه یا کارگزاری‌های جذب دانشجو مورد پذیرش قرار گرفته و مراحل ثبت‌نام آنها انجام شده است.

وی برخورداری این دانشجویان را از امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با صدور کارت شناسایی برای این دانشجویان، سعی می‌کنیم تا آنها از امکانات دانشگاه از قبیل کتابخانه مرکزی، سایت کامپیوتر، سرو سرویس، خوابگاه و سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

چمنی با بیان اینکه توجه به مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی جز اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است، اضافه کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نیز می‌توانند در این دوره‌های آزاد و مهارتی دانشگاه شرکت کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

وی جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف را سیاست این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان خارجی با حضور و تحصیل در کشور ما با توجه به شناختی که از جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آورند، می‌توانند بعد از دانش‌آموختگی و بازگشت به کشورشان به عنوان یک سفیر فرهنگی عمل کنند.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش ما بر این است تا تحقق دیپلماسی علمی و فرهنگی کشورمان را با کشورهای همسایه با جذب دانشجویان تحققی عینی ببخشیم و در این زمینه به توسعه این دیپلماسی نیاز داریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب علاوه بر جذب دانشجویان، می‌توانیم در تبادل اساتید بین دانشگاه‌های مختلف کشورمان با دانشگاه‌های دیگر دنیا شایسته عمل کرده و این ظرفیت را بیش از گذشته تقویت کنیم.

 

انتهای پیام/ج