12:13 - 1401/12/08
کد خبر: 97986

در نشست هم اندیشی بازاریان اردبیل با شهردار مطرح شد؛

سياسي‌كاري بلاي جان شهرداري است

شهردار اردبیل با بیان اینکه سياسي‌كاري بلاي جان شهرداري در سال‌هاي گذشته بوده است، بيان كرد: با راه‌اندازي مركز كنترل ترافيك تلاش بر اين است تا در حوزه بهبود و روان‌سازي ترافيك اردبیل اقدامات شود.

به گزارش سبلان ما ، محمود صفري شهردار اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی اصناف و بازاریان و مطالبه‌گران اردبيل  که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد اظهار كرد: در سال‌هاي گذشته به دلايل مختلف جذب نيرو را در شهرداري شاهد بوديم در حالي كه ما با كمترين نيرو نيز مي‌توانيم كارهاي شهرداري را به پيش ببريم.

وي با بيان اينكه با 700 ميليارد تومان بدهي شهرداري را شهريور مرداد سال گذشته تحويل گرفتم، گفت: بخشي از بدهي‌ها را تاكنون پرداخت كرده و بخشی نیز در مرحله پرداخت است.

شهردار اردبيل در مورد وضعيت برخي از مجتمع‌هاي تجاري اردبيل گفت: بعضي از اين مجتمع‌ها وضعيت مناسبي ندارند و مقصر اصلي نيز هيئت‌ امناي اين بازار هستند كه به هيچ وجه قصد همكاري در بهبود شرايط پاساژها و مجتمع‌هاي تجاري را ندارند.

صفري از اجراي پارك حاشيه‌اي در اردبيل خبر داد و گفت: پل نيايش تا 2 ماه آينده تكميل و آماده بهره‌برداري خواهد شد.

وي از احداث جاده 11 متري مسير انتقال زباله اردبيل خبر داد و خاطرنشان كرد: پارك 6 هكتاري ميراشرف اجرايي شده و باغ شريعت اردبيل نيز در مرحله تملك كامل قرار دارد و از سال آينده تبديل به پارك عمومي خواهد شد.

صفري در مورد بازگشايي مسيرها و خيابان‌هاي مختلف اضافه كرد: بازگشايي در خيابان «كرداحمد» اردبيل انجام خواهد شد و در كنار آن بسياري از مسيرهاي داخلي شهر اردبيل با 158 ميليارد تومان تملك شده و در كنار آن چهار نقطه به عنوان بازار محلي ميوه و تره‌بار تعيين مي‌شود تا جلوي فعاليت وانت‌بارها و نيسان‌هاي ميوه‌فروش گرفته شود.

وي با بيان اينكه سياسي‌كاري بلاي جان شهرداري در سال‌هاي گذشته شده است، بيان كرد: با راه‌اندازي مركز كنترل ترافيك تلاش بر اين است تا در حوزه بهبود و روان‌سازي ترافيك اقدامات انجام شود.

زن زباله‌گرد در اردبيل درآمد روزانه يك ميليون توماني دارد  

شهردار اردبيل در مورد فعاليت زن زباله‌گرد در شهر اردبيل اظهار كرد: اين زن روزانه يك ميليون تومان درآمد دارد و بارها نسبت به تحويل آن به بهزيستي اقدام شده ولي همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

صفري در مورد بودجه يك‌هزار و 900 ميليارد توماني شهرداري در سال آينده و فروش اموال و كسب درآمد از محل بدهي ادارات تصريح كرد: تأمين اجتماعي 87 ميليارد تومان و دانشگاه آزاد 82 ميليارد تومان بدهي به شهرداري دارد و در سال‌هاي گذشته اين بدهي‌ها را پرداخت نكردند.

وي در ادامه سخنان خود گفت: براي اين 2 نهاد، اجرائيه صادر شده و اگر به زودي بدهي خود را پرداخت نكنند، حساب آنها مسدود خواهد شد.

صفري افزود: از محل فروش زمين و واگذاري‌ آن براي طرح نهضت ملي مسكن قرار شده 10 درصد به حساب شهرداري‌ها واريز شود تا ما اقدام به صدور پروانه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: از محل واگذاري زمين و الحاق بخشي از محدوده خارج از شهر به داخل شهر، منابع هنگفتي در سال آينده نصيب شهرداري خواهد شد كه در اين زمينه همه اين منابع صرف كارهاي عمراني و زيربنايي مي‌شود.

شهردار اردبيل كمبود 280 هكتاري فضاي سبز را يادآور شد و گفت: اكثر پروژه‌هاي مشاركتي شهرداري اردبيل بلاتكليف هستند و ما پنج هزار ميليارد تومان در سال آينده براي اجراي پروژه‌هاي مشاركتي منابع در نظر گرفتيم.

به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه مطالبه‌گران اردبيل نيز با انتقاد شديد از وضعيت ترافيكي، نابساماني شهر در ورودي و همچنين بسياري از مشكلات شهر،‌ خواستار پاسخگويي شفاف و صريح شهردار و رئيس شورا به اين دغدغه‌ها و مشكلات شده و از عملكرد آنها ابراز نارضايتي كامل كردند.

خبرنگار: شهرام جباری

 

 

انتهای پیام/ج