14:15 - 1401/12/10
کد خبر: 98010

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل:

دشمن به‌دنبال ناآرام کردن جامعه است/حال عمومی دانش‌آموزان مساعداست

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل به مسمومیت دانش آموزان مدارس اردبیل اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از این عمل شنیع با شایعه‌سازی به دنبال ناآرام کردن فضای عمومی است.

علی محبوبی پورمدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به تشریح وضعیت دانش‌آموزان مسموم شده مدارس اردبیل پرداخت و گفت: به دنبال سریال مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس کشور، پیش از ظهر امروز با گزارش مسمویت دانش آموزان 7 مدرسه اردبیل، بلافاصله اورژانس بیمارستان‌ها به محل های مورد گزارش اعزام و 202 دانش آموز مسموم شده را جهت مداوا به بیمارستان های اردبیل اعزام کردند.

وی گفت: با تلاش‌های کادر درمانی بیمارستان‌های اردبیل حال عمومی دانش آموزان خوب است و مورد خاصی برای نگرانی وجود ندارد گفت: عوامل دشمن که خود بانیان این حادثه هستند به دنبال شایعه پراکنی در سطح شهر بوده و درصدد برهم زدم آرامش جامعه هستند بنابراین انتظار می رود اولیای دانش آموزان در کنار کارکنان مدارس با روایت واقعی حادثه در فضای حقیقی و مجازی زمینه‌ساز آرامش در جامعه شوند.

محبوبی پورمنشأ این مسمومیت را سم منتشر شده در مدارس اعلام کرد و گفت:: کادری مجرب مأموریت یافتند تا منشأ انتشار این گاز سمی را بررسی کرده و علل و عوامل حادثه به صورت دقیق روشن  و به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه موارد مشکوک به عوامل مسمویت دانش‌آموزان بطور مدائم در حال رصد است، گفت: دشمنان در تلاش هستند تا به هر طریق ممکن فضای جامعه را ملتهب و نا آرام کنند تا همچنان آتش فته‌ای که در شهریور ماه برافروخته شده و موجب اخلال در آرامش جامعه شده است همچنان شعله ور نگه دارند بنابراین بر همه مردم و مسئولان واجب است تا با انعکاس واقعیت‌های موجود در فضای حقیقی  و مجازی بر شایعات موجود در جامعه پایان داده  و دوباره آرامش را خانواده ها و محیط‌های کسب علم و دانش باز گردانند.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل از مدارس بهار دانش، خلبان ذاکری و سما به‌عنوان مدارس دجار مسمویت دانش آموزان نام برد و گفت: حال عمومی دانش آموزان مسموم شده مساعد است و با مراقبت‌های پزشکان، این دانش آموزان  بزودی از بیمارستان مرخص و به آغوش خانواده‌ها باز خواهند گشت.

 

انتهای پیام/ج