17:22 - 1401/12/10
کد خبر: 98012

در مراسم افتتاحیه رویداد تانا عنوان شد؛

دریافت 71 پروپوزال برای 180 نیاز فناورانه استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خودکفایی را لازمه توسعه زیست‌بوم فناوری دانست و گفت: فناوران در رویداد تانا اردبیل 71 پروپوزال برای 180 مشکل و چالش دستگاه‌های اجرایی و صنعت استان رادبیل ارائه کردند.

به گزارش سبلان ما ،رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها موسوم به تانا ظهر امروز با حضور جمعی از ایده پردازان، فناوران، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مدیرعاملان صندوق‌های حمایتی و جمعی از سرمایه‌گذاران در مجتمع فرهنگی و آموزشی فدک آغاز به کار کرد.

یوسف عباسپور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: رویداد تانا که یک گفتمان جدید در جهت حل مسائل صنایع استان با روش های عملیاتی و رفع نیازها و چالش‌های آنها از صنعت تا فناوری است که با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان‌ها و با همت و برنامه ریزی پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها اجرا می شود.

وی گفت: توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند تا زیست بوم فناوری در استان اردبیل نیز توسعه پیدا کند.

عباس پور به بازیگران زیست بوم فناوری استان اردبیل بعد از تاسیس پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: همه باید تا حد توان تلاش کنند تا با تحقق آرمان‌های زیست بوم فناوری استان، اردبیل نیز به سمت پیشرفت و تکامل حرکت کند.

وی از داعیه‌داران رشد و پیشرفت و توسعه اقتصادی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از توانمندان و فعالان عرصه  فناوری استان هنوز به ایفای نقش در راستای زیست بوم فناوری استان نپرداخته‌اند.

عباس پور از دانشگاه، صندوق‌های نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهندگان به‌عنوان بازیگران فعال زیست بوم فناوری نام برد و گفت: انتظار داریم خیرین گرانقدر با ورود به چرخه زیست بوم و حمایت از فناوران و نوآوران یاریگر زیست‌بوم فناوری استان اردبیل شوند.

وی استیجاری بودن ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل را زیبنده زیست‌بوم فناوری استان اردبیل ندانست و گفت: پارک علم و فناوری در واقع خانه نوآوران، فناوران و فارغ التحصیلان دانشگاهی خلاق و ایده‌پرداز است که استیجاری بودن آن یکی از دلایل کاهش نقش حمایتی این مجموعه است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خودکفایی را لازمه توسعه زیست‌بوم فناوری دانست و گفت: خیرین و نیکوکاران خوابگاه‌ساز و بیمارستان‌ساز با ورود به چرخه زیست‌بوم فناوری ضمن حمایت از جوانان توانمند استان می‌توانند در توسعه و پیشرفت استان نیز ایفای نقش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش راهبری قرارگاه اقتصاد دانش بنیاد استان اردبیل در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری اردبیل اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه پارک علم و فناوری مجری پروژه است و سایر اعضای قرار گاه نقش برنامه‌ریزی، تسهیلگری و حمایتی دارند.

عباس پوردر پایان سخنان خود به طرح نیاز سنجی رویداد تانا اشاره کرد و گفت: در فراخوانان رویداد تانا 180 مورد نیاز سنجی از دستگاه های اجرایی و صنایع استخراج شد و علاوه بر اطلاع رسانی به صاحبان ایده و فناور و شرکت های دانش بنیان، در سامانه پارک علم و فناوری نیز ثبت شد تا همه علاقمندان با دسترسی به نیازهای استان بتوانند با ارائه ایده‌ها وطرح‌های راهگشا زمینه‌ساز توسعه فناورانه شوند.

وی از دریافت 71پروپوزالطی فراخوان خبر داد و گفت: با مقایسه رویداد تانا در سایر استان‌ها رویداد اردبیل به نسبت از کیفیت بالاتری برخوردار است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت:برای منتخبین این رویداد حمایت های قانونی از جمله اعطای تسهیلات دو میلیارد ریالی برای صاحبان تقاضا در جهت رفع نیازهای فناورانه و همچنین اعطای تسهیلات تشویقی یک میلیارد ریالی برای نمونه سازی طرح منتخب در نظر گرفته شده است.‌

 

انتهای پیام/ج