17:37 - 1401/12/10
کد خبر: 98013

ترخیص دانش‌آموزان مسموم‌شده اردبیلی از بیمارستان

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ترخیص دانش آموزانی که پیش از ظهر امروز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی اردبیل منتقل شده بودند، از حدود ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز آغاز شده است.

به گزارش سبلان ما، با بهبود وضعیت دانش‌آموزانی که پیش از ظهر امروز از یازده مدرسه دخترانه اردبیل با علائم مسمومیت به مراکز درمانی این شهر منتقل شده بودند، ترخیص آنها از حدود ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز در ارتباط زنده تلفنی با اخبار ۱۶ رادیو اردبیل  گفت: حال عمومی ۹۵ درصد دانش آموزان بستری شده خوب است.

علی محمدیاناضافه کرد: ۵ درصد بستری شدگان این حادثه علائم بیشتری از مسمومیت داشتند که همه آن‌ها تحت نظر هستند.

 طبق گفته مسئولان، علاوه بر دانش‌آموزانی که با آمبولانس اورژانس از مدارس به مراکز درمانی اردبیل منتقل شدند، تعدادی هم از خانه‌های خود به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که طبق آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در اردبیل به 343 نفر رسیده است. 

پیش از ظهر امروز ازمدارس دخترانه دین و دانش، عفاف، معراج، خلبان ذاکر، دادمان، بهاران، سماء و … مسمومیت دانش‌آموزان با علائم تهوع و استفراغ گزارش شد که در پی این حادثه همه مراکز درمانی استان به حالت آماده باش در آمده و در شهر اردبیل همه بیمارستان‌ها به دانش آموزان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

علت مسمومیت‌ها در دست بررسی است و معاون انتظامی استانداری اردبیل از مردم خواست که به شایعات توجه نکرده و اخبار مسمومیت‌ها را از منابع موثق دریافت کنند.  

انتهای پیام/ش