14:40 - 1401/12/11
کد خبر: 98030

رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

ارزیابی مقاومت ۳۵ هزار واحد مسکن در خوی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به درخواست خود مردم زلزله زده خوی ۳۵ هزار واحد مسکن در این شهر از لحاظ مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش سبلان ما ،اکبر نیکزاد ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از چند طرح عمران روستایی در اردبیل اظهار کرد: بنیاد مسکن ظرفیت بسیار بالایی در بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله، سیل و حوادث قهری دارد که در سال‌های اخیر نیز امتحان خوبی را در این حوزه پس داده است.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام دیگر خیال مسئولان کشور در حوادث قهری راحت است چرا که این نهاد بازسازی و عمران واحدهای آسیب دیده در زلزله و سیل را برعهده گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲۳ نقطه کشور بنیاد مسکن عملیات بازسازی را انجام می‌دهد و ما هیچ‌گونه شکوه و شکایتی را از مردم در فرآیند بازسازی مشاهده نمی‌کنیم.

نیکزاد از آواربرداری واحدهای آسیب دیده در زلزله خوی خبر داد و بیان کرد: از فرصت فصل کاری استفاده خواهیم کرد تا همه واحدهای آسیب دیده را بهسازی و نوسازی کرده و تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: خود اهالی شهر خوی و روستاها درخواست ارزیابی مقاومت واحدهای مسکونی خود را ارائه کردند که ما نیز از ظرفیت ۱۰۰ مهندس باتجربه استفاده کردیم تا این واحدها را به میزان ۳۵ هزار واحد مورد ارزیابی کارشناسی قرار داده و نظر خود را اعلام کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برخی از این واحدها نیاز به تعمیر و یا اصلاح داشتند و برخی دیگر نیز مشکل خاصی نداشتند که به صاحبان این واحدها در این زمینه گزارش نهایی ارائه شده است.

نیکزاد مشارکت دستگاه‌های مختلف به ویژه نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان را در تأمین سیمان و میلگرد مورد نیاز در بحث بازسازی مسکونی خوی یادآور شد و بیان کرد: با بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و کمیته امداد تفاهمنامه مشترک در احداث واحدهای مسکونی داریم که در روزهای آینده با حضور رئیس جمهور فاز اول این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

منبع: مهر

 

انتهای پیام/ج