15:15 - 1401/12/12
کد خبر: 98033

امام جمعه اردبیل:

جنگ روانی دشمنان به اوج خود رسیده است

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز جنگ روانی دشمنان علیه ملت ما به اوج رسیده است گفت: دشمنان ملت ایران با استفاده از ابزار دروغ برای خود ظرفیت‌سازی کرده و جنگ بی‌سابقه علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند.

به گزارش سبلان ما، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی‌داشت نیمه شعبان اظهار داشت: نیمه شعبان روز سرباز گمنام امام زمان(عج) است این عزیزان، اصلی‌ترین ولی نعمت ما و خار بزرگی در چشم دشمنان غدار، بی‌رحم و خونخوار هستند آنها شاید تا حال هزاران توطئه بسیار وحشتناک سرویس‌های جاسوسی دنیا مخصوصاً سیا و موساد را در ایران خنثی کرده‌اند.

وی ادامه داد: قطعاً اگر تلاش مبارک این عزیزان نبود نه تنها هزاران نفر جان خود را از دست می‌دادند بلکه مشکلات عظیم امنیتی برای کشور ما درست می‌شد در یک کلمه ما در کنار سفره احسان این عزیزان نشسته‌ایم و قلباً از این مجموعه تشکر و سپاس داریم.

آیت‌الله عاملی با تبیین ابعاد انواع جنگ‌های جدید خاطر نشان کرد: جنگ‌های امروز با جنگ‌های سنتی تفاوت بزرگی دارد یک تفاوت اصلی ورود جنگ روحی و روانی ، قلب واقعیت‌ها، انتشار اخبار کذب، سوژه‌سازی، عددسازی، آمارسازی، سیاه‌نمایی، ایجاد نگرانی و استخدام عواطف است این خطرناک‌ترین جنگ در زمان معاصر است با این جنگ بدون خونریزی می ‌وان شیرازه یک کشور را به‌هم ریخت، می‌توان کل کشور را به عنوان سرباز - نه فقط طرفدار - در اختیار گرفت. هر ملتی در این جنگ شکست بخورد سخت‌ترین هزینه را پرداخت خواهد کرد و شاید چنان به زمین بخورد که هیچ وقت دیگر نتواند بلند‌ شود دشمن در این جنگ از طریق دروغ، ظرفیت عظیم برای خود درست می‌کند.

وی افزود: در این جنگ هر حادثه طبیعی را به نفع خود تاویل و بر سر دشمن خود می‌کوبند در این جنگ غیر از بلایای آسمانی همه چیز را به دشمن خود نسبت می‌دهند بدون مبالغه باید گفت؛ ملتی که دروغ‌های این جنگ را قبول کند با دست خود قبر خود را کنده است. این روزها دشمنان کشور ما جنگ روانی را به اوج رسانده‌اند بلکه از هول حلیم به دیگ افتاده‌اند تا حالا هیچ وقت این گونه به جنگ روانی ملت ما نیامده بودند خودشان حادثه می‌سازند یا یک حادثه طبیعی را به حساب نظام می‌نویسند و حمله و سیاه نمایی وحشتناک را شروع می‌کنند.

آیت‌الله عاملی گفت: حرف‌هایشان واقعاً خنده‌دار است ولی در میان عوام مشتری دارد آنها وقتی می‌بینند عده‌ای هر چند اندک در داخل کشور هر دروغ آنها را قبول می‌کنند جری می‌شوند و خنده‌دارترین تهمت را به نظام نسبت می‌دهند من با قاطعیت تمام عرض می‌کنم سر سوزنی احتمال ندارد که مسمومیت فرزندان عزیز ما کار نظام باشد این حادثه نه تنها ذره‌ای فایده به نظام ندارد بلکه بدترین خدشه و تشویه بر چهره نظام اسلامی است کدام دولت عمداً چهره خود را خراب می‌کند هیچ تردیدی نکنید که دشمن بر سادگی کسانی می‌خندد که  این تهمت را باور می‌کنند. دولت تمام توان و نیروی خود را اعم از نیروی انتظامی، امنیتی، کارشناسان، مجموعه دادستانی، قوه قضائیه، کادر آموزش و پرورش و همه را بسیج کرده و همه با تمام توان وارد موضوع شده‌اند تا علت آن کشف و خانواده‌ها از نگرانی خلاص شوند این ظلم بزرگی است که بگوییم نظام اسلامی دست در ماجرا دارد اگر کسی های های بر سادگی افرادی که این شایعه را باور می‌کنند گریه کند کار کمی کرده است.

وی گفت: شأن ملت ما بسیار بالاتر از این است که این دروغ بزرگ را باور کنند یا در این مسئله بسیار ساده مردود شوند دشمن که در جنگ روانی از هر ظرفیتی استفاده می‌کند در این ماجرا وارد معرکه شده و نظام اسلامی را متهم ساخته و بایدن با شور و شوق و خوشحالی خواستار تحقیق بی‌طرفانه شده است من به بایدن می‌گویم حتماً دستور تحقیق بی‌طرفانه دهید که چگونه در طول ۹ ماه ۷۰۰ نفر انسان بی‌گناه به دست پلیس آمریکا کشته شده اند؟ دستور تحقیق دهید  که چرا  چندین سال است هر چند روز یکبار در مدارس آمریکا تیراندازی صورت می‌گیرد و دانش آموزان مظلوم کشته می‌شوند؟

وی خطاب به آمریکایی‌ها که دایه مهربان‌تر از مادر برای دانش‌آموزان ایرانی شده‌اند گفت: اگر دلتان برای بشر و حقوق بشر سوخته است به حال فلسطینی‌ها بسوزد که این هفته با یک فاجعه بزرگ مواجه شدند این هفته اسرائیل برای ورود به اردوگاه "عقبه جبر"یک طفل را سپر انسانی کرد و وزیر دارایی اسرائیل اعلام کرد که روستای اریحا را از روی زمین محو خواهیم کرد چند ماه هم است هر روز مسلمانان بی‌گناه را وحشیانه می‌کشد . آش آن قدر شور شده که آمریکا اعلام کرد وزیر دارایی حرف خود را پس بگیرد!

وی گفت: من شخصاً اعتقاد دارم اپوزیسیون خارج نشین در ماجرای مسمومیت فررندان ما حسابی رو سیاه و منفور ملت ما شده‌اند چون هر عاقلی ذره‌ای تردید ندارد که یک حکومت هیچ‌وقت خود را ذبح نمی‌کند دست به انتحار نمی‌زند فرزندان ما، جان ما روح ما و قلب ما هستند ما ۸ سال ثابت کردیم خود مسموم می‌شویم کشته می‌شویم زیر چرخ تانک‌ها می‌مانیم ولی نمی‌گذاریم فررندان ما ذره‌ای صدمه ببینند آنها سر کلاف را گم کرده‌اند اگر دنبال قاتل بچه‌های ما هستند سراغ آمریکا بروند که ده ها کودک ایرانی با بیماری پروانه‌ای و صعب‌العلاج با تحریم دارو توسط آمریکای بی ‌رحم مظلومانه شهید شدند.

امام جمعه اردبیل گفت: در طول مدت تحریم دارو که الان هم ادامه دارد همین اپوزیسیون ذره‌ای به ارباب خودشان یعنی به آمریکا اعتراض نکردند بلکه بارها و بارها به آمریکایی‌ها تاکید کردند که تحریم را تشدید کند. اف و هزاران اف برشما که با اقدام اخیر خودتان شرف، مردانگی و وجدان خود را زیر پا گذاشتید آیا فکر کردید که اگر فردا علت اصلی این  مسمومیت پیدا شود و آبروی نداشته شما بر باد رود چگونه با ملت ما بار دیگر سخن خواهید گفت؟ من به اپوزیسیون بی‌آبرو و خائن این آیه قرآن کریم را تقدیم می‌کنم که خداوند فرمود: " و الله مخرج ما کنتم تکتمون" خداوند در این آیه قول داده که هر کس دروغ بگوید من او را رسوا می‌کنم صحنه گردانان  جنگ روانی در این ماجرا خبط‌های بزرگی را مرتکب شدند یکی از آنها تلاش برای محرومیت علمی دانش آموزان ما است آنها با تمام وجود از اقتدار علمی ایران می‌ترسند در این باب ما آنها را کاملاً مایوس خواهیم کرد و آنها از همان راهی که آمده‌اند باز خواهند گشت.  

  وی با اشاره به خباث‌‌های امپراطوری رسانه‌ای دشمنان علیه نظام اسلامی در مرگ پیروز، یوز پلنگی ایرانی گفت: آنها حتی از یوزپلنگ ایرانی به نام پیروز که با سرمایه‌گذاری سنگین دولت ایران متولد و با نارسایی کلیوی از دنیا رفت ظرفیت عظیمی برای خود ساختند آن‌ها خوب می‌دانند که نظام اسلامی چه سرمایه‌گذاری سنگینی برای جفت‌گیری و توله این یوزپلنگ ایرانی انجام داده اما متهم به عمد شد که واقعاً این اتهام از عجایب روزگار است به دروغ گفته شد نسل این یوزپلنگ منقرض شده در حالی که ۲۰ قلاده در ایران از این حیوان موجود است یوزپلنگی که در اثر بیماری از بین رفت با سرمایه‌گذاری ویژه دولت ایران به دنیا آمده‌بود، کدام عاقل می‌پذیرد که ایجاد کننده محو کننده‌باشد و زحمت خود را بر باد دهد البته ما از اینکه سرمایه‌گذاری عظیم ما با یک بیماری از بین رفته بسیار متاثریم اما آن را سوژه خیانت به کشور و ملت قرار نمی‌دهیم.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: وقتی بعضی از چهره‌های شاخص غیرسیاسی در فهم مسئله ساده‌ای مثل یوزپلنگ مشکل پیدا می‌کنند و با اتهام به نظام اسلامی مرتکب ظلم بزرگ می‌گردند و به آسیاب دشمن آب می‌ریزند اینها چگونه برای ملت ما و جوانان ما الگو خواهند بود آرزوی مرگ مکروه است و اگر مکروه نبود انسان آرزو می‌کرد بمیرد تا دنیا را در چنبره کسانی که هنری جز قلب واقعیات و "مکر اللیل و النهار" و "تسویل" ندارند نیفتد.  

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح ابعاد قوانین جنگ روانی خاطر نشان کرد: قانون جنگ روانی می‌گوید؛ برای یک کشور و یک ملت مشکل بزرگ درست کن سپس آن را به گردن دولت بینداز با ترفند خاص قیمت ارز را بالا می‌برد سپس القا می‌کند که خود دولت برای تامین بودجه این کار را کرده است هر کس این شایعه را بپذیرد ساده‌تر از او در دنیا کسی وجود ندارد اصلاً نباید به این شایعه توجه کرد که دولت خودش قیمت ارز را بالا می برد تا بودجه خود را تامین کند این کاملاً کذب و خنده‌دار است و هیچ دولتی با این کار خود را در ده‌ها گرفتاری فرو نمی‌برد و با دست خود برای خود مشکل درست نمی‌کند کسانی که این شایعه را باور می‌کنند آیا توجه ندارند که این کار هزینه دولت را بسیار بالا می‌برد؟

وی در خاتمه ضمن تسلیت درگذشت امام جمعه باکو، خطاب به ملت آذربایجان گفت: با کمال تاسف اطلاع یافتیم امام جمعه باکو شاهین حسنلی در عنفوان جوانی به نداء حضرت حق لبیک گفت این ضایعه را به ملت بزرگ آذربایجان، به روحانیت معظم کشور آذربایجان در داخل و خارج آذربایجان، به مریدان و ارادتمندان آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم آن عالم توانست با تلاش تبلیغی خود هزاران نفر را متدین و نمازخوان و پایبند به احکام قرآن قرار دهد از خداوند متعال برای آن عالم علو درجات و برای بازماندگان صبر و خلفیت خداوندی را مسئلت دارم و یقین دارم روحانیت معظم آذربایجان در تربیت دینی جای آن بزرگوار را خالی نخواهند گذاشت.

 

انتهای پیام/ج