13:44 - 1401/12/13
کد خبر: 98041

وزیر بهداشت و درمان:

تشکیل قرارگاه پایش جمعیت برای فرزندآوری/۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم شده است

هنر اردبیل, [04.03.23 17:17] وزیر بهداشت و درمان از تشکیل تشکیل قرارگاه پایش جمعیت برای فرزندآوری خبر داد و گفت: تا کنون ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم شده است

به گزارش سبلان ما ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در آئین آغاز عملیات احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد با بیان اینکه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را در دولت سیزدهم ارائه کرده‌ایم گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح شده است و هفت هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر این تاکنون ۲ هزار خانه بهداشت با هزینه کرد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ساخته شده و ۴۰ هزار میلیارد ریال بودجه تجهیزاتی برای مراکز درمانی کشور هزینه شده است و این توفیقات تقریبا در تاریخ وزارت بهداشت و درمان بی‌سابقه است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به توفیقات علمی در زمینه کرونا اشاره کرد و گفت: در مدیترانه شرقی تنها کشوری هستیم که ۶ نوع واکسن کرونا تولید کرده و قرارگاه پایش جمعیت برای تشویق مردم به افزایش جمعیت تشکیل شده است.

عین اللهی گفت: در این دولت، ۶۹ هزار ایثارگر تبدیل وضعیت شده‌اند و مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر اخذ شده است و حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور شده است و کارکنانی که در دوره کرونا متحمل زحمات شدند، از ۳۵ امتیاز در مراحل استخدام برخوردار هستند اما باید امتحان بدهند.

وی به وضعیت صندوق بیماری‌های خاص نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شده و تعرفه پرستاری که در سال ۸۶ تصویب شده بود، در این دولت اجرا شد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: در دیپلماسی سلامت نیز با بسیاری از کشورها ارتباط داریم و خیلی از کشورها متقاضی تجهیزات و خدمات درمانی ایران هستند و شعبه دانشگاه علوم پزشکی را در شهر کربلای عراق دایر کرده ایم و نیروی انسانی آن را تامین می کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/ج