14:43 - 1401/12/13
کد خبر: 98043

امام جمعه اردبیل:

فرسودگی بیمارستان‌ها، نقطه ضعف حوزه سلامت استان است

امام جمعه اردبیل فرسودگی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان اردبیل را نقطه ضعف در ارائه خدمات به مردم دانست و خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در مرکز استان اردبیل می‌تواند تا حدودی این کاستی را جبران کند.

به گزارش سبلان ما، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  ظهر امروز در آئین آغاز عملیات احداث فاز نخست بیمارستان یک هزار تختخوابی در اردبیل اظهار کرد: ضعف‌ها و کاستی‌های حوزه درمان مشکلاتی را برای پذیرش بیماران و انجام اعمال جراحی پیچیده به وجود آورده در حالی که با تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای فیزیکی می‌توان بخش عظیمی از این نارسایی‌ها را رفع کرد.

وی فرسودگی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان اردبیل را نقطه ضعف در ارائه خدمات به مردم دانست و خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در مرکز استان اردبیل می‌تواند تا حدودی این کاستی را جبران کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل و ضرورت توسعه گردشگری سلامت بیان کرد: در این بخش احداث و راه اندازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز می‌تواند به درمان بیماران مراجعه کننده از کشورهای همسایه کمک کند.

عاملی گفت: کشور ما در اوج بی رحمانه ترین تحریم علمی، اقتصادی و حتی دارویی توان خود را به رخ کشیده و سعی بر این است تا در تولید دارو به نقطه خوداتکایی برسد.

وی ضرورت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص را یادآور شد و بیان کرد: در کنار اولویت این امر بهتر است به تربیت نیروی متخصص توجه شده و از ظرفیت پزشکان متخصص و کادر درمانی متعهد استفاده شود.

امام جمعه اردبیل افزود: نیروهایی که در دورانکرونابار سنگینی از مسئولیت را برعهده داشتند بهتر است در تبدیل وضعیت مورد توجه قرار گرفته و در این بین پرستاران از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند.

عاملی ادامه داد: در کنار احداث بیمارستان و تأمین تجهیزات در استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی برای بهره گیری از توان بخش غیردولتی و مؤسسات عام المنفعه وجود دارد تا در تأمین دارو و رفع نیاز بیماران محتاج دستگیری و کمک انجام شود.

 

انتهای پیام/ج