18:45 - 1401/12/13
کد خبر: 98045

معاون دادگستری اردبیل:

تعاونی‌های فروشنده غیرمجاز قراردادهای زمین به دادگستری معرفی می‌شوند

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تعاونی‌هایی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی قراردادهای زمین کنند ، به دادگستری معرفی می‌شوند.

به گزارش سبلان ما ، جلال آفاقی روز شنبه در جمع مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک، تعاون، کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاورین املاک اردبیل با اشاره به وضعیت نگران کننده در خرید و فروش اوراق کاغذی در اردبیل به عنوان قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها که هیچ تضمین و امکان قانونی برای احقاق حق قربانیان وجود ندارد، از مسئولان اداره کل تعاون استان خواست با جدیت به موضوع تخلفات تعاونی‌های مدنظر ورود کرده و نتیجه را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

وی با بیان اینکه در مواردی از بابت عمل مجرمانه امکان تعقیب کیفری و جزایی عملکرد برخی از تعاونی‌ها در واگذاری قراردادها و اقدامات مرتبط وجود دارد، ادامه داد: تعاونی‌های مربوطه جهت تعقیب به دادگستری معرفی خواهند شد.

معاون دادگستری اردبیل همچنین با یادآوری مواد قانونی و ارکان بیع و معامله صحیح در خصوص زمین و مسکن، فروش و واگذاری موضوع شرکت‌های تعاونی مسکن قبل از تغییر کاربری و قراردادهای واگذاری تعاونی‌ها را غیرقانونی دانست و از مردم خواست از خرید و فروش چنین قراردادهایی خودداری کنند.

آفاقی با اشاره به آمار پرونده‌های حقوقی مرتبط در شعبه ویژه دادگستری اردبیل در این خصوص گفت: تاکنون بدلیل غیرقانونی بودن چنین اقداماتی و مشکلات مفاد و ارکان چنین قراردادهایی، امکان صدور هیچ حکمی به نفع قربانیان و مال باختگان از بابت ایفای تعهد یا الزام به تنظیم سند وجود نداشته است.

 

انتهای پیام/ج