08:02 - 1401/12/16
کد خبر: 98067

مسئول بنیاد مهدویت اردبیل:

مراسم احیای شب نیمه شعبان در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول بنیاد مهدویت به تشریح برنامه‌های نیمه‌شعبان در استان پرداخت و گفت: احیای شب نیمه شعبان، پویش‌های مهدوی و کاروان‌های شادی و مناجات‌خوانی از جمله برنامه‌های ویژه نیمه شعبان در اردبیل هستند.

حجت الاسلام طاها نجفی نژاد مسئول بنیاد مهدویت اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به تشریح برنامه‌های نیمه شعبان در اردبیل پرداخت و گفت: طبق رسم هر سال مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و منتظران ظهور در مسجد میرزا علی اکبر برگزار می‌شود.

وی گفت:جشن خانوادگی و تجمع در پیاده راه عالی قاپو، جشن خودرویی خیابانی، نورافشانی، برگزاری جشن در مساجد استان، تزئین محلات، محافل ادبی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های ویژه نیمه شعبان است که با همکاری نهادهای انقلابی و کانونهای فرهنگی مساجد در اردبیل برگزار می‌شود.

مسئول بنیاد مهدویت اردبیل به مسابقات فرهنگی ویژه اعیاد شعبانیه نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه ‌کتابخوانی از کتاب هیچ کس به من نگفت برای نوجوانان و کتاب راهکارهای عملی یاد حضرت برای بزرگسالان، مسابقه اعمال شب و روز نیمه شعبان با ارائه ۱۲ عمل مخصوص شب و روز نیمه شعبان، مسابقه مناحات خوانی نیز از جمله برنامه های مذهبی نیمه شعبان است.

وی به پویش‌های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: پویش‌های به عشق مهدوی، هر اداره یک جشن خانوادگی از جمله این پویش‌ها هستند.

حجت الاسلام نجفی نژاد از پخش زیارت آل یاسین و دعای سلامتی از مساجد و پایگاه‌های مقاومت در شب و روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: معارف مهدوی نیز در حلقات صالحین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نشست‌های تخصصی مهدوی  نیز علاوه بر صدا و سیما در دانشگاهها و حوزه‌های علمیه نیز برگزار خواهد شد.

مسئول بنیاد مهدویت استان اردبیل از راه اندازی نمایشگاه‌های فرهنگ مهدویت در سراسر استان خبر داد و گفت: اهدای هدایا به کودکان مزین به اسم مهدی، جشن تکلیف در مهدیه  و راه‌اندازی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در شب و روز نیمه شعبان از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت برای نیمه شعبان در استان اردبیل است.

 

انتهای پیام/ج