13:46 - 1401/12/16
کد خبر: 98071

رئیس دانشگاه محقق اردبیل:

رویدادهای فناورانه موجب نشاط علمی جوامع دانشگاهی می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیل به لزوم برنامه ریزی برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: رویدادهای فناورانه موجب نشاط علمی جوامع دانشگاهی می‌شود

به گزارش سبلان ما ،اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه رویداد تا ثریا به تشریح اهمیت برنامه‌ریزی در رشد و تعالی استان پرداخت و گفت: رویدادهای فناورانه موجب نشاط علمی جوامع دانشگاهی می‌شود.

وی از رویدادهای فناورانه به‌عنوان یکی از مولفه‌های رشد اقتصادی کشور نام برد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان یکی از راهکارهای دولت برای رشد اقتصادی و کارافرینی در جامعه است.

چمنی خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از ایده‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: با تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان می‌توان علاوه بر رشد و پیشرفت استان، با ایجاد فرصت‌های شغلی، ثروت آفرینی کرد.

وی به شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: درمان مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی کشور در شرایط تحریم که کشور از واردات فناوری‌های نوین محروم است خوداتکایی و حرکت به سمت دانش بنیانی شدن است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز باید در حوزه صنعت وارد شده و با تقویت زیرساخت‌های صنایع بر ارتقای محصولات تولیدی بیافزایند.

وی به آسیب شناسی شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و گفت: ثبت شرکت‌های صوری برای بهرمندی از مزایا آن آسیب‌زا است.

چمنی به محاسن رویدادهای سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: معرفی ایده‌های فناورانه و آشنایی صاحبان ایده و فناورانه با سرمایه‌گذاران از محسنات رویدادها و استارتاپ‌های علمی و نوآور است.

 

انتهای پیام/ج