19:41 - 1401/12/17
کد خبر: 98088

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

لزوم افزایش سرانه فضای سبز اردبیل/ باغ تاریخی کلخوران احیا می‌شود

طرح احیای باغ تاریخی بقعه شیخ کلخوران، با کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به مناسبت عید نیمه شعبان آغاز شد.

به گزارش سبلان ما ،آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز در آیین کاشت نهال در  بقعه شیخ کلخوران گفت: سرانه فضای سبز در شهر و استان ما مناسب نیست و نیاز داریم با نزدیک کردن طبیعت به شهرها و خانه‌ها و با احیای باغ‌ها و ساخت بوستان ها سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

وی گفت: برای داشتن محیط زیست سالم، به عزم ملی نیاز است و باید هم مردم و هم مسئولان به کاشت درخت و توسعه فضای سبز اقدام کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کاشت درخت عبادت است و پیامبر اسلام (ص) نیز مسلمانان را به این کار توصیه کرده است و من از همه هم استانی‌ها کمک می‌خواهم و همه را به کاشت درخت و توسعه فضاهای سبز دعوت می‌کنم.

«حسن محمدی ادیب» افزود: این آیین با کاشت نهال‌های گلابی و آلبالو به عنوان درخت‌های بومی اردبیل و در محوطه اثر ثبت ملی بقعه شیخ کلخوران همراه شد.

وی افزود: در سال جاری و از محل اعتبارهای سفر ریاست جمهوری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برای رواق بندی و محوطه سازی این مجموعه هزینه شده و ایجاد بازارچه صنایع دستی در مجموعه بقعه شیخ کلخوران هم از برنامه‌های مدنظر ما برای احیای این مجموعه است.

  انتهای پیام/ج