04:40 - 1401/12/17
کد خبر: 98098

مدرس حوزه و دانشگاه:

فرهنگ مهدویت، فرهنگ دینی جهان‌شمول و آرمانی است

یک مدرس حوزه و دانشگاه به تبیین مفاهیم فرهنگ انتظار پرداخت و گفت: منتظر واقعی کسی است که اهمواره نسبت به فزایش جمعیت شیعه و نهادیه شدن عدل و داد در جامعه دغدغمند است.

حجت الاسلام مسعود رجب نژاد از مبلغین اسلامی اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به تبیین ویژگی های منتظران ظهور حضرت بقیه الله پرداخت و گفت: مناجات شعبانیه از مهمترین عوامل سیقل دل منتظران ظهور است چراکه منتظران با درک مفاهیم دعاها و مناجات‌های شعبانیه می‌توانند به منتظران ظهور منجی عالم بشریت تبدیل شوند.

وی به واکاوی مفهوم مهدویت و معانی گوناگون آن پرداخت و گفت: مهدویت، اندیشه و باوری است که مورد پذیرش و اعتقاد همه مسلمان بوده و به عنوان یک حقیقت دینی و اسلامی قلمداد می‌شود..

این مبلغ اسلامی  تصریح کرد: مهدویت در اسلام از جمله مفاهیمی است که می‌توان در ابعاد گوناگون به آن نگریست. اما قبل از پرداختن به این ابعاد گوناگون باید به مفهوم‌شناسی مهدویت پرداخته شود چراکه مهدویت چیزی جز اعتقاد راسخ به وجود حضرت مهدی (عج) نیست.

رجب نژاد در ادامه سخنان خود به تبیین فرهنگ مهدویت پرداخت و گفت: بیان اندیشه‌ها، باورها، اصول و اعتقادات مربوط به آموزه مهدویت، تبیین ارزش‌ها و بایدها و نبایدهای آن، تعیین هنجارها و الگوهای رفتاری کرداری مرتبط با آن، تولید نمادها، نشانه‌ها و علائم نمادین برای توسعه و تحکیم آن، تولید آیین‌ها و آداب و رسوم تازه و تقویت آیین‌های پیشین، ابداع و نوآوری‌های ارتباطی رسانه‌ها در حوزه شبکه‌های انسانی حقیقی و مجازی، توسعه و بسط مهارت‌های مورد نیاز مانند زمینه‌سازی ظهور، انتظارسازنده، روش‌های یاری مهدی موعود (عج) از جمله مولفه های فرهنگ مهدویت است

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت، فرهنگ انتظار بشریت برای حاکمیت صلح و حاکمیت حق است، گفت: فرهنگ مهدوی، فرهنگ آرمانی است که در عصر ظهور، توسط امام زمان (عج) بر مبنای باورها و ارزش‌های حقیقی اسلام، در جامعه جهانی تحقق خواهد یافت؛ بنابراین یک فرهنگ دینی جهان‌شمول و آرمانی را شکل می‌دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه  به تبیین مفهوم انتظار پرداخت و گفت: انتظار به معنای این است که ما خود را برای سربازی امام زمان (عج) آماده کنیم، سربازی منجی که می‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد.

وی به رسالت منتظران در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: امروز اگر ما می‌بینیم در هر نقطه‌ی دنیا ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض و زورگویی وجود دارد، این‌ها همان چیزهایی است که امام زمان برای مبارزه با آن‌ها می‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را برای مبارزه با این‌ها آماده کنیم.

رجب نژاد در بخش دیگری از سخنان خود یه افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: منتظر واقعی کسی است که افزایش جمعیت شیعه همواره دغدغه وی است.

وی به ازدواج سالم اشاره کرد و گفت: فرزند اوری علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی موجب افزایش سن جوانی کشور می شود و منتظر واقعی کسی است که دغده اش افزایش نسل شیعه شود.

 

 انتهای پیام/ج