00:07 - 1401/12/20
کد خبر: 98116

زندگی‌نامه شهید بهروز حسینی هشترودی

شهید بهروز حسینی هشترودی در وصیت نامه خود نوشته است: به ضد انقلاب و ایادی غرب و شرق حتی اجازه نفس کشیدن را ندهید و بیدار باشید.

به گزارش سبلان ما ،بهروز هشترودی دراول فروردین ماه سال 1341 دریک خانواده ی مستضعف در کوچه ی داشچیلار اردبیل چشم به دنیا گشود. دوران ابتدایی را در دبستان 22 بهمن به پایان رسانید و دوره ی راهنمایی را درمدرسه ی راهنمایی ادیب امینی (خمینی) تحصیل می کرد که در سال دوم راهنمایی در یک نزاع در محله در اثر ضربه مشت به چشم چپ بعد از خیلی ناراحتی و عمل جراحی روشنایی چشم چپش را از دست داد. 

وی با همان تک چشم به تحصیلات خود ادامه داده و دوره ی دبیرستان را در دبیرستان 17 شهریور تحصیل درخرداد ماه سال 1359 دیپلم گرفت. درسال 59 وارد شورای اسلامی محله امام خمینی شده و بعد از چند ماه خدمت در شورای اسلامی به عضویت انجمن اسلامی و پایگاه مقاومت محله در آمد. 

بهروز فعالیت چشمگیری در محله داشت وی با اینکه خیلی نقصان داشت از جمله یک چشم نداشت وچشم دیگر عینک داشت، عاشق الله شده بود و حتی در سنگر مسجد شبانه روز فعالیت می کرد. وی بعد از دو سال فعالیت مداوم و سرسخت در انجمن اسلامی، پایگاه مقاومت و شورای اسلامی محله، شهریور ماه سال 61 دوره ی امدادگری را در هلال احمر اردبیل گذرانیده و با اخذ گواهینامه امدادگری درتاریخ 61/8/4 به همراه چند تن از برادران امدادگر عازم جبهه های حق علیه باطل شد

وی در جبهه کوشک و بعد به جبهه جنوب غربی یعنی پایگاه شرهانی در عملیات محرم انتقال یافت. بهروز بعد از 45 روز حضور در جبهه پایان مأموریت گرفته و به اردبیل بازگشت که به سختی مریض و از ناحیه کمرخیلی ناراحت بود و با اینکه ایشان در اردبیل در چشم راست عوض عینک لنز داشت و بایستی هر روز لنز را درمی آورد و در شامپوی مخصوص خود می گذاشت ولی ایشان 45 روز تمام لنز را در چشم داشت و آخرین لنز باعث زخم چشم ایشاده شده و نیز لنز از بین رفته و پاره شده بود.

 بهروز عاشق شهادت بود و همیشه می گفت که من شهید خواهم شد بعد از بازگشت از جبهه بعد از کسب سلامتی دوباره پرفعال تر از همیشه به فعالیت خون در پشت جبهه مشغول و در شهریور ماه سال 62 با عده ای از برادران امدادگر به تأسیس انجمن اسلامی امدادگران همت گماشته و در آنجا نیز به فعالیت چشم گیر خود می پرداخت که برای دومین بار در تاریخ 62/10/19 مجددا” عازم جبهه های حق علیه باطل گشت.

این شهید والامقام در تاریخ1362/11/19در حالیکه امدادگر بود در بیجار بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش مین به سر به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید:

به ضد انقلاب و ایادی غرب و شرق حتی اجازه نفس کشیدن را ندهید و بیدار باشید.
 

انتهای پیام/ج