16:43 - 1401/12/26
کد خبر: 98122

امام جمعه بیله سوار:

دیپلماسی اخیر ایران، منشاء خیر و ثبات و آرامش منطقه است

امام جمعه بیله سوار ارتباط گیری مجدد ایران و عربستان را تداوم شکست پروژه‌های کشورهای غربی بویژه آمریکا در عربستان و اغتشاشات اخیر کشورمان دانست و گفت: توسعه روابط ایران با همسایگان منشاء خیر و برکت بوده و ثبات و آرامش در منطقه را رقم خواهد زد.

به گزارش سبلان ما، حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در آخرین نمارجمعه سال ۱۴۰۱ این منطقه،ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، یکی از راه‌های حصول تقوا را تفکر و فکر کردن دانست و گفت: تفکر و تعمق در فسلفه خلقت عالم دنیا و آخرت، می تواند انسان را در مسیر تقوا مداری،تقوا خواهی و تقوا باوری کمک حال وی باشد.

وی با اشاره به توافق دوجانبه ایران و عربستان گفت: از تیم دیپلماسی کشورمان به خاطر این اقدام عالی تقدیر و تشکر می کنم که این روابط از سرگیری شده با کشور عربستان آغاز توسعه اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد بود.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی خواهان قطع ارتباط با دنیا بویژه کشورهای منطقه به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی نبوده و نخواهد بود،تصریح کرد: از سرگیری رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عربستان ضمن تامین منافع دو کشور، برای کشورهای منطقه نیز منشاء خیر و برکت بوده و ثبات و آرامش در منطقه را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: این ارتباط گیری مجدد در ادامه شکست پروژه های کشورهای غربی بویژه آمریکا در کشور عربستان و عدم نتیجه گیری آنان از حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اتفاق افتاد و ایران اسلامی با کنترل و مدیریت تحریم های کمرشکن، اغتشاشات و حوادث اخیر کشور، جنگ ارزی با اقتدار کامل حاضر به توافق با کشور عربستان سعودی شد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از آیت الله رئیسی خواست تا با سفر قریب الوقوع به کشور همسایه جمهوری آذربایجان، اختلافات جزئی پیش آمده را سریعا برطرف کند تا شاهد از سرگیری روابط پرثمر و دائمی قبلی در مراودات دو کشور دوست و همسایه باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال نو، از مسئولین استانی و شهرستانی به خاطر اقدامات آنان در سال ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر نموده و خواستار تسریع در حل مشکلات به جامانده از این سال همچون: مشکل آسانسور مسکن مهر، مشکلات مربوط به حوزه درمان،مشکلات مربوط به واگذاری اراضی کشاورزی،مشکلات مربوط به بحث خالصه دولتی، مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی بویژه راه‌های روستایی همچون دهستان بابک، عدم افزایش تانکرهای حمل آب شرب مناطق محروم روستایی، مشکلات مربوط به مبلمان شهری و زیباسازی شهری،توقف عملیات راه‌سازی بیله سوار و گرمی شدند.

عزیزی در ادامه تقارن عیدنوروز امسال با حلول ماه مبارک رمضان "ماه ضیافت الهی" را تبریک گفت و تصریح کرد: این تقارن معنوی را به فال نیک گرفته خواستار توجه بیش از پیش همه به مقوله معنویات در این ماه عزیز و پرفضیلت شد.

 

 

انتهای پیام/ج

امام جمعه بیله سوار در ادامه با اشاره با مراجعات مکرر کشاورزان زحمتکش منطقه به نهاد امامت جمعه بیله سوار و شکایت های مکرر آنان از عدم توزیع عادلانه حق آبه شهرستان بیله سوار، خواستار پیگیری های حقوقی مسئولین استانی از استان آذربایجان شرقی در بحث جلوگیری از بحث برداشت بی رویه و خارج از حق آبه آنان شد.

 

جابر عزیزی در پایان با اشاره به آغاز فصل گرما در منطقه مغان و استفاده همشهریان از سیستم های سرمایشی، خواستار رعایت الگوی مصرف در بحث برق و آب در شهرستان بیله سوار شد.