22:51 - 1401/12/26
کد خبر: 98131

با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل انجام گرفت؛

آیین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل+عکس

امام جمعه اردبیل از ماه رمضان به عنوان سبک زندگی متعالی یاد کرد و گفت: حرکت خوبی که سال‌ها است در اردبیل شروع شده به عنوان احسان نان برای افراد نیازمند در محلات مختلف با قدرت ادامه پیدا کند.

به گزارش سبلان ما، آئین استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور  جمعی از اعضای هیات های مذهبی، اعضای دارالقرآن کریم و جمعی از مومنین با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شب گذشته در مهدیه اردبیل برگزار شد.

آیت الله سیدحسن عاملی در این مراسم به تبیین اهمیت استقبال از ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: هیچ جشن ملی و مذهبی به پای جشن‌های ماه رمضان نمی‌رسد چرا که در این ماه میلیون‌ها انسان به حرمت لحظه لحظه این ماه مبارک از آتش جهنم خلاصی پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر عظمت این ماه را درک کنیم برای لحظه لحظه آن که توأم با خودسازی، تهذیب و نزول رحمت الهی است شکر بی حد و حساب به جای می‌آوریم و عظمت آن را درک می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل گفت: ماهی که در آن خواندن یک آیه قرآن معادل ختم قرآن است و یا نفس کشیدن در آن تسبیح الهی محسوب می‌شود و خداوند شیاطین را به غل و زنجیر بسته و در جهنم را با رحمت خود می‌بندد آیا شایسته نیست در سپاس از این همه نعمت جشن و سروری فراگیر برگزار کنیم.

عاملی شرافت ماه مبارک رمضان را به نزول قرآن و فرصت خودسازی دانست و بیان کرد: در لحظه افطار خداوند به حرمت مؤمنان و نفس پاک آنها رحمت و مغفرت خود را نصیب بندگان می‌کند و شایسته است در سپاس از این همه نعمات نه تنها شهرداری بلکه عموم مردم جشن‌های باشکوهی را برگزار کنند تا از این سفره باعظمت بهره برداری کنند.

وی افزود: در این ماه نه تنها شاهد نزول ملائک الهی در لیالی قدر هستیم بلکه قلب‌ها رقت و انسان‌ها سلامت خود را بازمی یابند و در این سفره باعظمت الهی جز خوشی و سرور چیز دیگری را نمی‌توان یافت.

امام جمعه اردبیل گفت: آنهایی که با این ماه خصومت داشته باشند خداوند آنها را از رحمت الهی دور می‌کند و آنهایی که در این ماه دنبال بخشش و مغفرت هستند از فضل الهی استفاده می‌کنند.

وی از ماه رمضان به عنوان سبک زندگی متعالی یاد کرد و گفت: حرکت خوبی که سال‌ها است در اردبیل شروع شده به عنوان احسان نان برای افراد نیازمند در محلات مختلف باید با قدرت ادامه پیدا کند و شایسته است متمولین با اجاره کردن پخت نان عصرگاهی نانوایی‌ها در محلات مختلف این سفره احسان را باز نگه دارند.

تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود دهه نودی ها، چاووش خوانی و مناجات  مداحان اردبیل و تجلیل از روزه اولی‌های حافظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج