18:17 - 1401/12/27
کد خبر: 98139

استاندار اردبیل:

همایش سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار شود

استاندار اردبیل گفت: مدیران باید شجاعانه عمل و تصمیم‌گیری کنند، در قالب ظرفیت‌های قانونی حل مشکلات و موانع را تسریع کرده و با نگاه تحولی نسبت به جابجایی کارشناسان کم‌کار در زمینه خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند.

به گزارش سبلان ما ، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل ظهر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: برخی از مدیران در استان بر اساس برنامه عمل کردند که شایسته قدردانی هستند ولی در مجموع برای حفاظت و صیانت از حقوق مردم باید در برنامه‌ریزی‌ها تحول داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید و اقتصاد و حمایت از این بخش ،اختلاف نظری در استان وجود ندارد ، افزود: رئیس کل دادگستری استان ، دادستان مرکز استان و دستگاه‌های نظارتی نیز در راستای کمک به حوزه تولید کمک کار هستند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مدیران باید شجاعانه عمل و تصمیم‌گیری کنند، در قالب ظرفیت‌های قانونی حل مشکلات و موانع را تسریع کرده و با نگاه تحولی نسبت به جابجایی کارشناسان کم‌کار در زمینه خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک‌ها به حوزه تولید و صنعت استان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های لازم از طرح‌های مهم تولیدی در بخش‌های صنعت ، کشاورزی و گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار اردبیل استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود برای جذب منابع به استان و بخش تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت تسهیلات اوراق گام از جمله این منابع است که بانک‌ها با همکاری اتاق بازرگانی می‌توانند با آموزش روند اخذ این تسهیلات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی را یاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت جذب منابع به استان در روند راهگشایی از مسائل تولید ،در صورت مساعدت اتاق بازرگانی و بانک‌ها امکان جذب چهار تا پنج هزار میلیارد تومان از این محل نیز وجود دارد که می‌تواند تحول بزرگی در بخش تولید ایجاد کند.

عاملی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و ایجاد تحول در رفع مشکلات از سوی مدیران استان اظهار کرد: با توجه به برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۳ در استان لازم است همایش سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار و علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها ،آمادگی و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری نیز اعلام شود.

وی بر لزوم استمرار ارتباط بخش خصوصی با بخش دولتی برای رفع مشکلات و تسریع در روند اجرا تاکید کرد و گفت: در این راستا طرح‌های دارای ۱۵۰ نفر اشتغال و بالاتر در اولویت قرار گرفته و حل مسائل آنها تسریع شود.

 

انتهای پیام/ج