13:42 - 1402/01/05
کد خبر: 98171

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل خبر داد:

افزایش 50 درصدی ورود گردشگر به اردبیل/ ظرفیت مراکز اقامتی سرعین تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر به استان اردبیل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: مراکز اقامتی شهر‌ستان‌های سرعین و مشگین‌شهر100درصد تکمیل شده است.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  در گفتگو با سبلان ما،به تشریح وضعیت گردشگرس استان در ایان نوروز پرداخت و گفت: بیشترین ورودی مسافر و گردشگر به استان اردبیل مربوط به شهرستان های سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل است هستیم که با توجه به بهبود شرایط جوی و کاهش بارندگی‌ها امیدوار هستیم  ورود گردشگران به مناطق طبیعی و تاریخی استان نیز افزایش پیدا کند.

وی از افزایش ۵۰ درصدی ورود گردشگر به استان اردبیل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبرداد و گفت: ما با همکاری دستگاه‌های مختلف سعی می‌کنیم ورود مسافران و گردشگران را رصد و مشکلات و موانع احتمالی را مرتفع کنیم.

محمدی ادیب از تکمیل ظرفیت 100 درصدی مراکز اقامتی شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر خبر داد و گفت: در سایر شهر‌های استان نیز تا ۸۰ درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی ارزان بودن سفر‌ها به استان اردبیل، تنوع جاذبه‌های طبیعی و سازه‌های هیجانی در مشگین‌شهر، هیر و خلخال و بقعه شیخ صفی‌الدین را از جمله عوامل گردشگرپذیربودن استان اردبیل نام برد و گفت: استان اردبیل با داشتن ۲۰ هزار تخت اقامتی، پذیرایی و مجموعه‌های متنوع در خدمت مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  به جاذبه های گردشگری مشگین‌شهر نیزاشاره کرد و گفت: بعد از شهرستان سرعین به عنوان قطب گردشگری استان اردبیلريال شهرستان مشگین شهر با داشتن ۱۶ مجتمع آبدرمانی، پل معلق، سایر سازه‌های هیجانی و وجود ۲۵۰ اثر طبیعی، تاریخی، فرهنگی و سایر مجموعه‌های بی‌نظیر گردشگری می‌تواند مقصد خوب سفر برای مسافران نوروزی شود.

 

انتهای پیام/ج