14:25 - 1402/01/05
کد خبر: 98172

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کنترل تورم در حوزه دامپروری نیازمند ظرفیت‌سازی های جدید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از سفر رئیس امور پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی به استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با فراهم کردن مقدمات احداث انبار و سردخانه از ظرفیت‌های جدیدی برای کنترل تورم در حوزه دام پروری استفاده کنیم.

نادر تقی‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما، از سفر رئیس امور پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی به استان اردبیل در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبرداد و گفت: به منظور ایفای نقش کنترل تورم در حوزه دام پروری قراراست پیشنهاد احداث انبار و سردخانه زیرمجموعه این نهاد در استان اردبیل ارائه شود تا به جای هزینه‌های هنگفت اجاره انبارها و سردخانه‌ها از ظرفیت‌های جدیدی برای کنترل تورم و رشد تولید در این حوزه استفاده شود.

وی گفت: در کنار حمایت از دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی سطح استان سعی‌مان بر این است تا نیازهای این حوزه اعم از نهاده‌ها و ذخیره مورد نیاز تغذیه اصولی، تأمین کنیم تا مشکلی در پرورش و عرضه محصولات به وجود نیاید.

تقی‌زاده از ذخیره‌سازی مناسب ذرت، جو، سویا و کنجاله‌های مورد نیاز دامی استان اردبیل ابراز رضایت کرد و گفت: ذخیره سازی انجام شده در این خصوص به میزان کافی بوده و تولیدکنندگان بخش دام و طیور می‌توانند از طریق بازارگاه نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت حمایت از کشاورزان را در خرید و ذخیره سازی ذرت، جو و سایر نهاده‌ها به صورت بومی یادآور شد و گفت:  در تلاش هستیم به جای صرف هزینه‌های هنگفت ارزی برای واردات نهاده‌ها با حمایت از تولیدکنندگان این محصولات و خرید تضمینی محصولات، نهاده‌ها را به صورت داخلی تأمین کنیم تا ضمن کنترل تورم ناشی از ارز در واردات با تامین داخلی نهاده ها ضمن کارافرینی زمینه های رشد تولید در محصولات را نیز فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ج