01:26 - 1402/01/13
کد خبر: 98255

یادداشت؛

رستاخیز گیاهان از دل زمین، یادآور رستاخیز جان‌ها در قیامت

عضو جمعیت هلال احمر اردبیل به سیزده فروردین اشاره کرد و نوشت: با دیدن تولد دوباره طراوت در طبیعت و رستاخیز گیاه از دل زمین یاد از بر انگیخته شدن جان ها در رستاخیز بی فصل قیامت می کنند و با دیدن طبیعت بهاری سر در گریبان تفکر می‌برند.

به گزارش سبلان ما، مهدی گل‌آور عضو جمعیت  هلال احمر اردبیل در یادداشتی به تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان پرداخت و نوشت: طبیعت ، مادر همه فطرت‌های خداجوست ؛ هم آنانی که به هر سوی آن می نگرند نشانه های قدرت و رحمت او را می بینند و هم آنانی که با دیدن تولد دوباره طراوت در طبیعت و رستاخیز گیاه از دل زمین یاد از بر انگیخته شدن جان ها در رستاخیز بی فصل قیامت می کنند و با دیدن طبیعت بهاری سر در گریبان تفکر می‌برند.

طبیعت با همه جلوه‌ها و دگرگونی‌هایش معلم انسان و مدرسه عبرت است و امروز روز طبیعت است. هر طرف را که نگاه می کنیم بزرگی خداوند احساس می شود و چشم مان از لطف بی پایان او تصویر می دهد  در این روز طبیعت ما را فرا می خواند تا پای درس تغییر احوال بنشینیم و در عمل خود اندیشه کنیم.

در این عصر جدید که همه جا را آلودگی های مختلف پر کرده، و ماشین و دود و سر و صدا همه جا هست، مردمان به دنبال لحظه ای برای آرامش و بهانه ای برای دیدن همدیگر و با هم بودن هستند. شاید سیزدهم نوروز، تنها یک بهانه است؛ بهانه ای برای آشتی با طبیعت و به یاد زلالی آب، استواری کوه، و چشم نوازی درخت افتادن

فرهنگ احترام به طبیعت را باید از کودکی آموخت و در بزرگسالی به کوچک ترها آموزش داد. «روز طبیعت»، فرصت بسیار مناسبی است تا این درس بزرگ را به فرزندان دلبندمان بیاموزیم. آن ها باید بدانند که طبیعت زیبای سرزمینمان ایران، خانه بزرگ تر همه ما به شمار می آید و ضرر آسیب رساندن به درختان و سبزه زارها، ابتدا به خودمان برمی گردد. اگر کودکان یاد بگیرند که درختان، ریه های تنفسی زمین هستند و بدون آن ها، حیات روی زمین رو به نابودی می رود، هیچ گاه به از بین رفتن طبیعت شگفت انگیز کشورمان راضی نخواهند شد. کودکان امروز، پدران و مادران فردای این سرزمین اند و با این فرهنگ سازی درست، می توان عشق به طبیعت را در دل آن ها کاشت.

همه نعمت های خداوندگاری، در دست ما انسان ها امانت است و باید آن را برای نسل های بعد حفظ کنیم و سالم به آن ها بسپاریم. یکی از این نعمت ها، طبیعت شگفت این سرزمین و منابع طبیعی فراوان آن است که باید امانتداران خوبی برای آن باشیم. 

در جوامعی که حافظ محیط زیست هستند، این تلقی که انسانها بدون محیط زیست هیچ اند، باوری عمومی است . انسانها با وجود پیشرفتهای فوق العاده امروزیشان مدیون محیط زیست اند و چه بسا که با بحثهای فلسفی، چه با بحثهای پزشکی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی این وابستگی به محیط زیست فزونتر نیز می شود.

شاید بتوان گفت که حفظ محیط زیست، ضروری ترین وظیفه انسانهاست چراکه به اندازه زندگی انسانها اهمیت دارد. گفتن از محیط زیست اما در بسیاری موارد دردناک است، از این بابت که انسانها چه فجایعی بر سر این موجود ناتوان آورده اند. موجود ناتوان نامیدن محیط زیست، شاید علمی و مناسب نباشد اما واقعیت این است که طی سالها محیط زیست با بیرحمی و شقاوت کامل مورد ظلم قرار گرفته و نتوانسته چنانکه باید از خود محافظت کند.