10:39 - 1402/03/02
کد خبر: 98858

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل:

فتح خرمشهر، گذشتن از غیرممکن‌ها بود

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: سوم خرداد یادآور حماسه‌ای است که نقش آزادی، ایثار و مجاهدت را برلوح تاریخ به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» است.

وی با بیان اینکه سوم خرداد، سالروز حماسه جاویدان و بی‌همتای فتح خرمشهر است، گفت: سوم خرداد یادآور حماسه‌ای است که نقش آزادی، ایثار و مجاهدت را برلوح تاریخ به یادگار گذاشت.

کثیرلو گفت: فتح خرمشهر، گذشتن از تمامی غیر ممکن‌ها با تکیه بر تلاش، تدبیر و توکل بود.

وی با بیان اینکه روز آزادی خرمشهر ودیعه مژده فتح الهی، فتحی غرورانگیز و اوج خداباوری و نماد ایثار، استقامت و پیروزی ملت در دفاع جانانه از کیان ایران اسلامی است گفت: این روز عظیم، نماد غرور ملی، اتحاد و همبستگی و فرصتی مغتنم برای بازنمایی تاریخ بلند مقاومت ایران و ترسیم نقشه راه جاودانه از رخداد عظیم و سرنوشت ساز برای نیل به آرمان‌های والای انقلاب در سال‌های پرفراز جمهوری اسلامی و انتقال روایت عینی پایداری و مقاومت حماسه سازان 8 سال دفاع مقدس به آیندگان است.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل  تصریح کرد: حماسه‌ ماندگار سوم خرداد، روز مقاومت، ایثارو پیروزی ، یادآور از خودگذشتگی مردمانی است که برگ زرین مقاومت و مجاهدتشان با سرافرازی در همیشه‌ تاریخ به ثبت رسید. روزهایی که جهاد در راه وطن و مقاومت سخت و پرتلاطم جهادگران آن‌زمان و تلاش مظلومانه‌‌ انسان هایی که برای حفظ ارزش‌های مقدس این دیار پاک، با ارزش‌ترین دارایی خود را در طبق اخلاص قرار دادند و با شجاعت و صلابت حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

وی در پایان سخنان خود به بیانات امامین انقلاب اسلامی در مورد سالروز آزاد سازی خرمشهر پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعد از آزادسازی خرمشهر و فتح خونین شهر اعلام داشتند؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیانات مقام معظم رهبری را در مورد حماسه خرمشهر اشاره کرد و گفت:  فتوحات ما در میادین جنگ از جمله آزادی خرمشهر با تقوی امکان پذیر شد.

 

انتهای پیام/ج