08:09 - 1402/03/04
کد خبر: 98879

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل خبر داد:

پایان خوش درگیری ۲ طایفه مشگین‌شهری پس از چند سال

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: پویش به احترام امام رئوف می‌بخشم در شهرستان مشگین شهر موجب سازش دو طایفه پس از چند سال درگیری شد.

حجت‌الاسلام سید حسین علوی در گفتگو باسبلان ما،از پایان خوش درگیری ۲ طایفه مشگین‌شهری پس از چند سال خبر داد و  گفت: سال ۱۳۹۹ نزاعی بین دو طایفه ساکن در روستای جبدرق شهرستان مشگین‌شهر بر سر زمین‌های زراعی رخ می‌دهد که موجب سلب آسایش، امنیت و آرامش روستا شده بود.

وی افزود: هم‌چنین چندین پرونده قضایی پیرامون این درگیری در دادسرا و دادگاه‌های این شهرستان تشکیل گردیده بود.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل بیان کرد: با توجه با اهمیت موضوع، پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که بلافاصله سرپرست، اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران ستاد صبر شهرستان مشگین شهر پای کار آماده و جلسات متعددی با حضور سران این ۲ طایفه برگزار شد.

علوی تصریح کرد: خوشبختانه طرفین پس از چندین ماه مذاکره و وساطت ستاد صبر مشگین شهر و به احترام دهه کرامت و نزدیکی به ولادت امام رضا (ع) و در قالب پویش به عشق امام رئوف می‌بخشم و راضی به صلح با یکدیگر شدند.

وی گفت: طرفین این ماجرا در راستای تحکیم بیش از پیش روابط طایفه‌ایی‌، خانوادگی و برقراری نظم و امنیت منطقه و شهرستان نسبت به تمامی پرونده‌های خود علیه همدیگر اعلام رضایت و گذشت کردند و اختلافات آن‌ها پس از ۴ سال به صلح، آشتی، اتحاد و برادری تبدیل شد.

 

انتهای پیام/ج