13:50 - 1402/03/04
کد خبر: 98883

فرمانده اسبق سپاه عاشورا:

شناخت و بصیرت، مهم‌ترین سلاح جنگ ترکیبی است

فرمانده اسبق سپاه عاشورا به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد به نقش شهدای آماد و پشتیانی در دفاع مقدس پرداخت و گفت: در برهه فعلی، شناخت و بصیرت مهم‌ترین سلاح مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است.

به گزارش سبلان ما، سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده اسبق سپاه عاشورا ظهر امروز در سومین یادواره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه حضرت عباس (ع) که با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، به تشریح عملیات آزادسازی خرمشهر و نقش رزمندگان آماد و پشتیبانی در دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهدای منتسب به آماد و پشتیبانی مظلوم‌ترین شهدای دفاع مقدس هستند؛ چراکه با خون خود در عین گمنامی از رزمندگان اسلام در خط مقدم پشتیبانی کردند.

وی به تشریح فرایند اشغال خرمشهر و چگونگی آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: در اوایل دوران جنگ رژیم اشغالگر صدام با پشتیبانی استکبار جهانی و حمایت‌های مالی و نظامی 44 کشور توانست 15 هزار و پانصد کیلومتر از اراضی کشور را تصرف کند.

کریمیان از بنی‌صدر خائن و  نفوذی دشمن به‌عنوان مهم‌ترین عامل ضعف و شکست‌های آغازین مدافعان وطن در آغاز جنگ تحمیلی نام برد و گفت: بر اثر تدابیر و کارشکنی‌های بنی‌صدر که عامل عدم انسجام نیروهای نظامی در مقابله با ارتش بعثی بود بخشی از خاک کشور علی‌رغم مقاومت مردمی به اشغال دشمن درآمد.

وی گفت: بعد از عزل بنی‌صدر و فرار مفتضحانه این خائن از کشور، امام خمینی (ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت و با اتحاد و اسلامی که بین نیروهای نظامی کشور و بسیج مردمی شکل گرفت ضمن جلوگیری از اشغال سرزمین‌های کشور، مناطق تسخیر شده نیز باز پس گرفته شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به تشریح عملیات بیت‌المقدس، عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: در این عملیات غرورآفرین ماشین جنگی رژیم بعثی از کار افتاد و 5 هزار و پانصد کیلومتر از خاک کشور نیز آزاد و پاک‌سازی شد.

وی گفت: در این عملیات 6 هزار نفر از بهترین انسان‌های کشور در راه آزادسازی خاک وطن به شهادت رسیدند.

کریمیان به خواسته شهدا از جوانان امروز اشاره کرد و گفت: شناخت شهدا و تداوم راه شهدا مطالبه امروز شهدا از بازماندگان دفاع مقدس و جوانان امروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و اهمیت آماد و پشتیبانی در دوران دفاع مقدس و عرصه فعلی اشاره کرد و گفت: تدارکاتی‌ها در دفاع مقدس با ایثار جان و مال خود تلاش کردند تا با تقویت خط مقدم زمینه‌ساز شکست دشمنان شوند.

فرمانده اسبق سپاه عاشورا از شهدای آماد و پشتیبانی به‌عنوان مظلوم‌ترین شهدای دفاع مقدس نام برد و گفت: این شهدای والامقام بی‌نام‌ونشان شبانه ورز تلاش‌کردن تا در عین نبود امکانات رزمندگان اسلام احساس کمبود نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام قطعنامه دشمنی دشمنان از جبهه سخت و درگیری نظامی به جبهه نرم منتقل شد  و با راه‌اندازی توطئه‌ها و فتنه‌های بی‌شمار در صدد براندازی نظام ما برآمدند که با بصیرت بالای مردم  و حضور بسیج مردمی در میدان تیر آنها به سنگ خوره.

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس از فتنه کوی دانشگاه سال 78 به‌عنوان یکی از سخت‌ترین فتنه‌های دشمنان علیه ملت ایران نام برد و گفت: هرچند این فتنه نیز خاموش شد؛ ولی آسیب‌هایی به کشور دارد کرد.

وی تلاش‌های دشمنان در سال‌های گذشته را منکر شد و گفت: امروز دشمن با در دست‌داشتن جو رسانه‌ای جهان پیچیده‌ترین فتنه‌ها را برنامه‌ریزی و به جنگ با ملت ایران ادامه می‌دهد.

 از فتنه 88 به‌عنوان آغاز نبرد رسانه‌ای استکبار علیه ملت ایران نام برد و گفت: اوج جنگ رسانه‌ای دشمنان در اغتشاشت اخیر بود که این فتنه نیز همچون سایر فتنه‌های دشمنان نقش‌برآب شد.

وی از شناخت و بصیرت به‌عنوان مهم‌ترین سلاح در جنگ نرم و ترکیبی دشمنان نام برد و گفت: شکست پرستیژ ایران در جهان آن هم زمانی که اقبال جهانی به سمت ایران بود، بزرگ‌ترین جرم خائنان به وطن در دوره‌ای خاص از کشور بود که منجر به عدم سرمایه‌گذاری  در کشور و رکود اقتصادی  در دوره‌های از تاریخ کشور شد.

وی به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و گفت: جنگ هیبریدی پنجمین جنگی است که دشمنان اسلام به ملت ایران تحمیل کردند

وی  از ایجاد بحران هویت، ایدئولوژی و خطای محاسباتی به‌عنوان  نتیجه جنگ هیبریدی نام برد و گفت:  مقابله با جنگ هیبریدی دشمنان نیازمند رسالت محوری و تکلیف‌مداری همه مردم و مسئولان است.

این یادگار دوران دفاع مقدس از جهاد تبیین به‌عنوان تنها راه مقابله با خطای محاسباتی شد و گفت: دشمن در خطای محاسبانی به دنبال تغییر ارزش‌ها و هنجارها در اعتقاد و باور مردم است

وی جهاد تبیین را تنها راه مقابله با جنگ شناختی دشمنان نام برد و گفت: بازماندگان دوران دفاع مقدس امروز رسالت سنگینی تداوم راه شهدا را برعهده دارند و باید هرکس به نوبه خود آنچه که در توان دارد صدای شهدای را در جامعه طنین‌انداز کرده و با تبیین وقایع در جامعه تداوم‌بخش راه شهدا شود.

 

انتهای پیام/ج