سرویس: اردبیل
کد خبر: 83833
|
17:45 - 1398/10/18
نسخه چاپی

با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه برگزار شد؛

یادواره شهدای انقلاب نیارق + فیلم و عکس

یادواره شهدای انقلاب نیارق + فیلم و عکس
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه از روستای نیارق به عنوان قدمگاه شهدای انقلاب نام برد و گفت: امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی پیشرو استکبار ستیزی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بعد از ظهر امروز یادواره شهدای انقلاب نیارق با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی استان اردبیل و حضور پرشور مردم روستای نیارق با سخنرانی سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

 سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در این یادواره به تشریح وضعیت کشور در دوران ستمشاهی پرداخت و گفت: نسل جوان امروز با مطالعه تاریخ براحتی می تواند خدمات وصف ناشدنی انقلاب به کشور را احساس و درک کند.

وی به دوران صدر اسلام اشاره کرد و گفت: بعد از پیامبر اکرم (ص) و دوران کوتاه مدت خلافت حضرت علی(ع) تا انقلاب اسلامی ایران، هیچ کشور مسلمانی صاحب حکومت اسلامی نبوده تا با اجرای احکام الهی در آن کشور، مردم  سعادت واقعی را درک کنند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه اسلام دین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: اجرای احکام الهی نیازمند ایجاد حکومت اسلامی در کشورها است.

وی با بیان اینکه تمام 50 سال حکومت خاندان پهلوی برای کشور خسران بود، گفت: شاهان پهلوی انواع ظلم و ستم را بر کشور ما و مردم ما تحمیل کردند تا رضایت اربابان فاسد حود را تامین کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه کشف حجاب، پلیدترین و خیانت کارانه ترین کار رضاخان بود، گفت: سابقه پوشش حجاب در ایران به دوران قبل از اسلام باز می گشت ولی رضاخان برای اینکه چهره کشور را غربی جلوه دهد پس از بازگشت از ترکیه ابتدا حجاب زن و دخترانش را برداشت و سپس دستور داد تا همه زنان کشور کشف حجاب کنند که با عکس العمل شدید زنان مومن و علمای کشور مواجهه شد.

وی دومین خیانت بزرگ خاندان پهلوی به ملت ایران را ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان عنوان کرد و گفت: مردم مومن ایران اسلامی در آن دوران سیاه و خفقان عزای حسینی را در زیر زمبن ها و مناطق دور افتاده اقامه می کردند.

پورجمشیدیان به فقر فرهنگی آن زمان کشور اشاره کرد و گفت: رضاخان و فرزندش سراسر ننگ و ذلت بودند.

وی به تبیین کارهای صورت گرفته در دوران پهلوی پرداخت و با انتقاد از کسانیکه به شبهه پراکنی در مورد اقدامات شاه پهلوی در جامعه می پردازند، گفت: همه جاده ها و راه آهن و فرودگاه های ایجاد شده در آن دوران به خاطر تامین منافع استکبار و غارت منابع و ثروت ملت ایران توسط کشورهای استکباری ایجاد شده بود و به اسم رضاخان زده بودند تا با فریبکاری به سلطه گری های خودشان ادامه دهند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه  به جشن های 2500 ساله پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: پهلوی با راه اندازی این جشن ها درصدد تخریب فرهنگ غنی ایرانی بود چراکه می خواست با ترویج فرهنگ بی عفتی در جامعه، ملت ایران را همچنان در فقر فرهنگی و محدودیت نگه دارد تا رضایت اربابانش تامین شود.

وی با بیان اینکه نیارق قدمگاه شهدای انقلاب اسلامی است، گفت: مردم بابصیرت ایران با رهبری امام خمینی(ره) بر دوران ستمشاهی و غارت منابع و ثروت ملت ایران توسط استکبار پایان داده و با تشکیل حکومت اسلامی به آرمان های اسلام جامعه عمل پوشاندند.

شعرخوانی و مداحی از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد