سرویس: اردبیل
کد خبر: 84157
|
10:08 - 1398/11/16
نسخه چاپی

مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان اردبیل خبرداد؛

نشست تخصصی ادبیات داستانی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود/ آرمان گرایی، ارمغان انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات داستانی است

نشست تخصصی ادبیات داستانی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود/ آرمان گرایی، ارمغان انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات داستانی است
مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان اردبیل از برگزاری نشست بررسی ادبیات داستانی در گفتمان انقلاب اسلامی در شهرستان مشگین شهر خبرداد و گفت: تزریق امید و آرمان گرایی، ارمغان انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات داستانی دوره معاصر است.

مهرداد جلیلی‌کیا مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از برگزاری نشست تخصصی بررسی ادبیات داستانی در گفتمان انقلاب اسلامی با حضور اساتید برجسته استانی خبرداد و گفت: این نشست همزمان با ایام الله دهه فجر و با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  17 و 18 بهمن ماه در شهرستان مشگین شهر برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های ادبیات داستانی بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ادبیات داستانی بعد از انقلاب اسلامی همچون سایر بخش ها از لحاظ  محتوایی و مفهومی دچار تغییر شده است.

جلیلی کیا با بیان اینکه ادبیات انقلاب اسلامی، ادبیاتی امیدوارکننده و آرمان‌گرا است، گفت: پیش از انقلاب، یأس و نا امیدی بر ادبیات ما چنگ انداخته بود چراکه تفکرات برگرفته از اندیشه‌های نویسندگان غربی موجب ایجاد نگاه تارک‌بینی و یأس در بسیاری نویسندگان ما شده بود که با وقوع انقلاب اسلامی به سبب ماهیت انقلاب، امید و خوش‌بینی به آینده در ادبیات داستانی ما نیز ظهور و بروز پیدا کرد.

مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف نشست تخصصی ادبیات داستانی در گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه و کارکرد ایده اولیه در روایت داستان، مسئله‌پژوهی داستان و بررسی نوع نگرش به شخصیت سازی قدسی و واقع‌گرایی تاریخی در داستان نویسی،از جمله مباحثی است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از برگزاری مسابقه داستان کوتاه نویسی در موضوع رویداد های انقلاب اسلامی در این نشست خبرداد و گفت: به تمامی شرکت کنندگان در نشست و کارگاه آموزشی گواهینامه رسمی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد