سرویس: پارس آباد
کد خبر: 84162
|
14:00 - 1398/11/16
نسخه چاپی

در تریبون آزاد دانشجویی مطرح شد؛

انتخابات سالم، از دستاوردهای اجتماعی انقلاب است/ مطالبه گری دانشجویی، بهترین مسیر برای حل مشکلات مردم است

انتخابات سالم، از دستاوردهای اجتماعی انقلاب است/ مطالبه گری دانشجویی، بهترین مسیر برای حل مشکلات مردم است
تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «انتخاب اصلح در انتخابات» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مشارکت های اجتماعی و سیاسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، پیش از ظهر امروز تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «انتخاب اصلح در انتخابات» و با هدف  تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مشارکت های اجتماعی و سیاسی در دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در این تریبون دانشجویی ابتدا مجری برنامه به تبیین ملاک های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مسئله انتخابات مجلس، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده کشور به نمایندگان ملت است.
 
وی با بیان اینکه سرنوشت مسائل اقتصادى،فرهنگى، روابط خارجى و سایر مسائل تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است، گفت: من و شما بایستى در بین این مجموعه نگاه کنیم و کسى را که اصلح است، انتخاب کنیم.
 
 تعصبات طایفه ای در انتخابات جایی ندارد
یکی از دانشحویان شرکت کننده در این تریبون با انتقاد از تعصبات طایفه ای در بزنگاه انتخابات گفت: شایسته سالاری ملاکی است که همه مردم باید مدنظر قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه فرد مورد نظر باید دارای پتانسیل نمایندگی، تخصص و ایمان راسخ باشد،گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که متعهد و دلسوز نظام  بوده تا با تبعیت از رهبری، حافظ منافع ملی بوده و همواره منافع ملی را به منافع شخصی و یا گروهی ترجیح دهد.
 
حل معظل بیکاری، مطالبه عمومی جوانان است
یکی دیگر از دانشجویان نیز در ادامه این تریبون به وضعیت معیشت و گذران زندگی مردم در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: اگر نمایندگان مراقبت های لازم را انجام داده و نظارت کافی را نسبت به روند طی شده انجام می دادند الان وضعیت ما به گونه ای دیگر بود.
 
وی در ادامه سخنان خود به بیکاری جوانان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلاتی همچون عدم ازدواج به موقع جوانان، اعتیاد، بالا رفتن آمار طلاق و بزهکاری های اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان است که لازم است مسئولین به دنبال راهکار اساسی باشند. 
 
مطالبه گری دانشچویی، راهکاری برای برون رفت از مشکلات
یکی دیگر از دانشجویان نیز به راه های سالم سازی جامعه پرداخت و با بیان اینکه مطالبه گری دانشجویی می تواند حلال بسیاری از مشکلات مردم در مناطق روستایی و شهری شود، گفت: پایین بودن کیفیت آب شرب، رسیدگی به وضعیت کشت و صنعت مغان، رسیدگی به کیفیت خدمات بیمارستانی از جمله مسائلی است که توسط مطالبات دانشجویی مورد پیگیری و به چالش شیده شد که در بسیاری از موارد نیز به نتایجی نیز دست یافت.
 
انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد