سرویس: اردبیل
کد خبر: 84727
|
18:39 - 1399/01/08
نسخه چاپی

در دیدار اعضای قرارگاه دانشجویی کرونا با استاندار اردبیل مطرح شد؛

فرهنگ بسیج، روحیه بخش است/ ظرفیت های دانشجویی در مدیریت اتمام زنجیره کرونا استفاده می شود

فرهنگ بسیج، روحیه بخش است/ ظرفیت های دانشجویی در مدیریت اتمام زنجیره کرونا استفاده می شود
استاندار اردبیل در دیدار با نمایندگان قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا در اردبیل به تشریح فعالیت های انجام گرفته در این راستا در سطح کشور و استان پرداخت و گفت: از ظرفیت های دانشجویی در مدیریت اتمام زنجیره کرونا استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، جمعی از اعضای قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا عصر امروز با حضور در دفتر اکبر بهنامجو استاندار اردبیل ضمن ارائه گزارش فعالیت های این قرارگاه در مقابله با ویروس کرونا، جهت تداوم کار تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور اعلام آمادگی کردند.

بهنام جو استاندار اردبیل در این نشست ضمن تشریح فعالیت های انجام گرفته در مورد کرونا در سطح کشور به وضعیت کشورهای درگیر با این ویروس اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در اوایل ورود کرونا به ایران علیه  ما موضع می گرفتند و سعی داشتند تا با تخریب افکار عمومی وانمود کنند که ما نمی توانیم این بیماری را مهار کنیم، الان خودشان گرفتار این ویروس شده اند و وضعشان هم به مراتب بدتر از ما است.

وی با بیان اینکه مردم نقطه قوت کشور در برهه های مختلف بوده و هستند، به نقش آفرینی مردم در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که مردم در آن دوران سخت با توکل بر خداوند متعال با کمترین امکانات پا به میدان گذاشتند و به پیروزی رسیدند، در این برهه حساس نیز که فرهنگ بسیجی کمک کننده است تلاش خواهند کرد تا این بیماری برچیده شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اوایل ورود ویروس کرونا به کشور کسی آن را جدی نمی گرفت، گفت: با پیشرفت این ویروس و وخیم شدن اوضاع، مردم پای کار آمدند بطوریکه در یک هفته اخیر این کار یعنی رعایت موارد بهداشتی به یک فرهنگ در مردم تبدیل شده است و مسیر به خوبی به پیش می رود.

وی اعتقاد و ایمان مردم ایران به خداوند متعال را عامل پیشرفت کشور در مهار این ویروس عنوان کرد و گفت: چون مردم سایر کشورها از اعتقاد کمی برخوردار هستند، دچار مشکل شده اند.

بهنامجو ایثارگری های پرستان را در قضیه مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: پرستاران ما داوطلبانه به این موضوع ورود پیدا کردند تا به مردم خدمت کنند.

وی اهمیت فرهنگ سازی در موضوعات مختلف را یادآور شد و گفت: حضور سپاه و بسیج و توزیع امکانات فردی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین مردم روحیه مضاعفی به آنها داده است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به وضعیت اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه نیز اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا بیشتر از همه به این قشر ضربه زد هرچند دولت سعی دارد با اهدای کمک هزینه ناچیز قسمتی از آن را جبران کند ولی مهمتر از همه حضور مردم و دستگیری از هم است که روحیه بخش و امیدآفرین است.

وی آرامش را مهمترین چیز در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: با صداقت و پاکی بسیاری از کارها را می توان به راحتی جلو برد.

استاندار اردبیل به محدویت های اعمال شده و کنترل رفت و آمدهای بین شهری نیز اشاره کرد و گفت: این کار موجب تسریع روند مهار و ریشه کن شدن کرونا می شود.

وی در ادامه سخنان خود به طرح غربالگیری نیز اشاره کرد و گفت: طبق نتایح بدست آمده از این سامانه، حدود 7 هزار نفر از مردم اظهار داشتند که مشکوک به ابتلای به این ویروس هستند و در حال حاضر تحت نظر و رصد مراکز پیش بینی شده توسط  بهداشت و درمان استان قرار دارند.

بهنام جو ضمن تقدیر از دست اندرکاران طرح غربالگیری به فعالیت های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی حلخال در این زمینه اشاره کرد و کرد و گفت: این دانشگاه که  اوایل کار در پایین ترین رده دانشگاهی کشور قرارداشت امروز در رده های اول لیست قرارگرفته و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز که امورات سایر شهرستان نیز بر عهده آنها است در رتبه پنجم قرار دارد که نشان دهنده کار خوب و تلاش جدی در مبارزه با ویروس کرونا در استان اردبیل است.

وی در پایان سخنان خود به شعار سال نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه کارهای خوبی در سال گذشته انجام گرفته است، گفت: هرکار بزرگی مستلزم فرهنگ سازی در زمینه های فرهنگی، بهداشتی و امنیت است که در این زمینه نیز کارهای خوبی در اردبیل در حال انجام است.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران مبارزه با ویروس کرونا در استان به فعالیت های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت دانشجویان در مدیریت اتمام زنجیره کرونا در استان استفاده خواهد شد.

تولید 7 هزار ماسک و راه اندازی کارگاه تولید لباس ویژه کادر درمانی در اردبیل

حامد نقی زاده نماینده قرارگاه دانشجویی مبارزه با ویروس کرونا در اردبیل نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از تلاش های ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل به تشریح اقدامات انجام گرفته توسط اعضای این قرارگاه دانشجویی در سطح استان پرداخت و گفت: راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک با مشارکت جهاد سازندگی بسیج و قرارگاه فاطمه الزهرا (س) و تولید بیش از 7 هزار ماسک و مقداری مواد ضدعفونی کننده زیر نظر مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و توزیع آنها در مناطق محروم، راه اندازی کارگاه تولید لباس ویژه کادر درمانی در دانشکده فنی فاطمه (س) در کنار ضد عفونی معابر و کوچه های مناطق محروم در حاشیه اردبیل و شهرستان ها، تهیه و توزیع رایگان بسته های بهداشتی و درمانی در بین مردم مناطق محروم، اهدای خون به نیازمندان از جمله فعالیت های قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا در استان اردبیل است.

وی در پایان سخنان خود از تداوم فعالیت های جهادی دانشجویان تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشور و استان خبرداد و گفت: دانشجویان جهادگر آماده هرگونه همکاری برای مقابله با این ویروس خطرناک با ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا در استان اردبیل هستند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد