سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88745
|
20:17 - 1399/10/13
نسخه چاپی

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی:

اصلاح و تربیت از اصول جدا نشدنی مکتب حاج قاسم است/ حاج قاسم فرمانده قلب من بود

اصلاح و تربیت از اصول جدا نشدنی مکتب حاج قاسم است/ حاج قاسم فرمانده قلب من بود
سردار نوعی اقدم به تبیین مولفه‌های مکتب حاج قاسم پرداخت و گفت: اخلاق مداری، حماسه آفرینی و ضد استکباری بودن در کنار سرباز محض ولایت بودن از مهمترین مولفه های مکتب حاج قاسم است.

به گزارش سبلان ما ، سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان جبهه مقاومت و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به تبیین ویژگی های اخلاقی و سیره عملی حاج‌ قاسم پرداخت و گفت: بزرگترین رسالت ما، امروز تبیین مولفه‌های مکتب حاج قاسم در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم نیازمند اتاق فکر متشکل از اساتید است، گفت: اصلاح و تربیت از اصول جدا نشدنی مکتب حاج قاسم است.

سردار نوعی اقدم در ادامه سخنان خود به عقب ماندگی تاریخی کشورمان پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید به هیچ عنوان از زمان عقب بمانیم و باید همزمان با زمان جلو برویم چرا که تربیت یکی از اصولی ترین مباحث در مکتب حاج قاسم است.

وی به سوابق تاریخی انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا در طول ۴۲ سال گذشته هر آنچه از دستش بر می آمد علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران انجام داد تا مانع پیشرفت کشور ما و طنین انداز شدن آرمان های انقلاب اسلامی در جهان شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا از راه اندازی حزب الله لبنان ناراح بود، گفت: استکبار جهانی از همان ابتدای انقلاب اسلامی ماهیت این انقلاب را درک کرد و دانست که انقلاب اسلامی ایران با بیداری ملت ها منافع انها را در جهان به خطر خواهد انداخت از این رو از همان ابتدای کار با کارشکنی های مختلف و راه اندازی جنگ 8 ساله، راه اندازی گروهک ها، ترور های شخصیتی سعی کرد با کنترل ایران اسلامی مانع نفوذ انقلاب در سایر کشورها شود.

وی به اعمال انواع تهدیدها و تحریم ها علیه ملت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا با تنیدن سیم خاردار  اطراف کشور ما و اعمال سخت ترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی خبیثانه ترین جرم ها را برابر ملت ایران مرتکب شد امام لطف الهی نتوانست کاری از پیش ببرد.

سردار نوعی اقدم به جنگ نیابتی ایران با آمریکا در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا با راه اندازی گروه تروریستی داعش در میادین عراق و سوریه وارد عمل شد تا به فکر خود با اشغال سرزمین های اسلامی و مسدود کردن هلال شیعی بتواند جلوی نفوذ  و فدرت ایران در منطقه و بلکه جهان را بگیرد ولی خواست و اراده الهی صحنه متفاوتی را رقم زد و تفکرات استتراتژیست های استبار جهانی محقق نشد.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر نمونه های تاریخی از سرنوشت دلبستگان به آمریکا پرداخت و گفت:  حسنی مبارک رئیس جمهور  سابق مصر از زندان نامه به سران کشورهای عرب نامه نوشت و اعلام کرد که ۳۵ سال است مجری اوامر آمریکا است و منافع آنها را تامین کرده است ولی پایان کارش زندان است، اما حافظ اسد که به رهبر انقلاب اسلامی ایران اعتماد کرد، در طول تلاطم امواج خروشان تهاجمات بی امان استکبار همچنان رئیس جمهوری سوریه است.

 سردار نوعی اقدم با بیان اینکه امروز بیش از ۳۵ قطعنامه با حضور استکبار علیه سوریه صادر شده است گفت: استکبار  جهانی جرأت اجرای این قطعنامه ها را ندارد و این از قدرت مکتب حاج قاسم سلیمانی در جهان است.

 این فرمانده جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مولفه های تشکیل دهنده مکتب قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: مولفه اعتقادی اولین مولفه مکتب حاج قاسم است که از زیر مجموعه های این مولفه می توان به توکل و توسل به خداوند متعال اشاره کرد.

وی از تربیت اخلاقی و معرفتی به عنوان دومین مولفه مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: من به عنوان یکی از همرزمان حاج قاسم، مهم‌ترین چیزی که از وی یاد گرفتم همین مولفه تربیتی است، مولفه ای که از مردم عادی برای مقابله  با داعش، لشکر سازی کرد.

این کارشناس مسائل نظامی با بیان اینکه اخلاق مهمترین عنصر انسان سازی است گفت: مهر و عاطفه در این میدان کار ساز است و حاج قاسم با اخلاق خود  توانست فرماندهی جدیدی را به دنیا ارائه کند و دنیا را محو تماشای خود قرار دهد.

سردار نوعی اقدم از روح حماسی به عنوان سومین مولفه مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: مسلمانان باید به فرزندان خود مکتب امام حسین علیه السلام و زینب کبری(س) را یاد بدهند چنانکه پیامبر اکرم(ص) خود فرمودند؛ هرکس به قران کریم و معارف اهل بیت(ع) متصل شود سعادتمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه زندگی امام حسین علیه السلام سراسر حماسه است، گفت: اگر یک مسلمانی به قرآن عمل نکند و حماسه های قرآنی را در دل خود ایجاد نکند کاری انجام نداده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به اوضاع و احوال برخی از مسلمانان در  کشورهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: همه این اتفاقات بر اثر بی تفاوتی مسلمانان و فقدان روح حماسی در ملت های مسلمان است چرا که اگر آنها پیرو واقعی اسلام بودند الان در وضعیت ذلت بار قرار نداشتند.

 وی از کربلا و مکتب عاشورا به عنوان عقبه مسلمانان در جهان کنونی و فعل و انفعالات آن نام برد و گفت: امروز حماسه های ما و پیروزی های ما برگرفته از  مکتب عاشورا است.

سردار نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود به دانشگاهها و مراکز علمی اشاره کرد و گفت: اگر در محافل علمی نخبگان جامعه تربیت دینی پیدا نکنند در واقع به دشمن خوش خدمتی شده است. وی با بیان این که در مراکز علمی ما  باید همزمان با فراگیری علم و دانش،  روح حماسی برگرفته از اسلام نیز در بین جوانان و اندیشمندان تزریق شود گفت: اگر اینگونه نشود و نخبگان متعهد و دلسوخته به نظام اسلامی و انقلاب تربیت نشوند کار خاصی صورت نگرفته است.

این فرمانده جبهه مقاومت ضد استکباری بودن را از جمله مهمترین مولفه های مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: حاج قاسم سرباز محض ولایت بود بطوریکه وی در ولایت ذوب بود و تمام اعمال و رفتار وی با اجازه ولی فقیه انجام می گرفت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک شخصیت جهان وطن بود گفت: حاج قاسم متعلق به جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی استکبار با حاج قاسم نیز همین بُعد فرا ملیتی حاج قاسم بود بوریکه وی به جایی می رفت با مشکل گشایی هایی که انجام می داد همه را مجذوب خود می کرد و منافع استکبار با وجود حاج قاسم همواره در خطر بود.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه حاج قاسم ویژگی‌های استثنایی داشت گفت: همه پیش بینی های حاج قاسم دقیق بود و در میدان عمل محقق می شد.

 وی به شجاعت و اقتدار حاج قاسم در میدان جهاد اشاره کرد و گفت: قبول خطر وی استثنایی ترین روش و جزو مولفه‌های شخصیتی وی در میدان نبرد بود بطوریکه کمتر کسی در دنیا همتای حاج قاسم پیدا می شود که همزمان با قبول خطر، گام‌های بلندی نیز در راستای ماموریت بردارد.

سردار نوعی اقدم با بیان اینکه دشمنان اسلام هرجا حاج قاسم حضور داشت تحت فشار بودند، گفت: حاج قاسم به تمام معنی مرد میدان بود و در عین حال که آرامش و سکینه خاصی در اعمال و رفتار ش داشت، با شجاعت تمام عملیات ها را هدایت می کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بارها تا یک میلیمتری شهادت  پیش رفته بود، گفت: با این که می دانست به زودی به شهادت می رسد اما  هرگز رفتار هیجان انگیز نداشت و با آرامش خاطر حرکت می کرد.

سردار نوعی اقدم در پایان سخنان خود به بیان خاطرات 6 ساله خود از همرزمی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: طی این مدت عاشقانه و صادقانه سرباز وی بودم و حاج قاسم فرمانده قلب من بود.

این فرمانده جبهه مقاومت به  تبیین وظایف فعلی نیروهای انقلابی در برابر ایثار و فداکاری های حاج قاسم پرداخت و گفت: صداقت و اخلاص گمشده ای است که حاج قاسم از ما می خواهد آن را در کارهایمان رعایت کنیم و با خلوص نیت و جهت کسب رضای الهی گام برداری و با تمام وجود از رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت و پیروی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به برکت پایداری و استقامت شهدا  به ویژه فرماندهانی چون باکری و سلیمانی جزو قدرت جهانی هستیم گفت: امروز به برکت وجود شخصیت هایی همچون حاج قاسم سلیمانی است که ایران اسلامی در تصمیمات جهانی دخالت  دارد و بدون ایران کاری در جهان به سرانجام نمی رسد.

سردار نوعی اقدم  اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی را یادآور شد و گفت:  همه  رئیس جمهورهای امریکا خواهان حمله نظامی به ایران بودند ولی به دلیل عدم شناخت کافی از قدرت کشورمان  و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری جرات انجام این کار را به خود ندادند چراکه در این مدت تنها گوشه ای قدرت مقاومت را دیده اند و نمی دانند در صورت رویایی با ایران اسلامی با چه استعدادی از جبهه مقاومت در جهان مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج بازدارندگی قرار دارد گفت: امروز ملت ایران با تبدیل تهدیدها  به فرصت ها بی اثر بودن تحریم ها را به جهانیان دیکته کردند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد