دوشنبه 1403/02/31 11:46 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 9
1403-02-18 14:30 - شماره خبر : 140 0
آن‌ها همیشه در کنار مردمند؛

خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

سازمان بسیج سازندگی اردبیل با یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی و جمعیت ۴۴ هزارنفری در حوزه‌های مختلف مشغول کار جهادی بوده و در بحران‌ها در کنار مردم است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی هستند؛ از زمان انقلاب تاکنون توانسته‌اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

 خدمات ارزنده جهادگران بسیج سازندگی آن‌چنان چشمگیر است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانه سیل‌زده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقه سیاسی‌ات چیست»، در استان اردبیل هم بسیج سازندگی با حضور پررنگ خود در عرصه‌های مختلف سازندگی، آبادانی، محرومیت‌زدایی و حوزه‌های مختلف همیشه یاریگر مردم در شرایط سخت بوده است.

 ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در اردبیل ساماندهی شده است

 عباس نوظهور، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «سبلان ما»، ضمن اشاره به فعالیت کنونی و چشم‌انداز فعالیت‌های این نهاد مقدس تأکید کرد: بسیج سازندگی در همه شرایط بحرانی و در کارهای عمرانی یارویاور مردم است.

 وی اضافه کرد: عمده برنامه‌های بسیج سازندگی استان اردبیل از سه سال پیش شروع شده است که می‌توان به ساماندهی گروه‌های جهادی اشاره کرد و در این زمینه ما شاهد فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی با جمعیت ۴۴ هزار در سطح استان هستیم.

 نوظهور خاطرنشان کرد: این تعداد از جهادگران عرصه سازندگی از تمامی اقشار مختلف از جمله مهندسین، معلمین، پزشکان، طلاب، اصناف، کارگران هستند که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی، توانمندسازی، عمرانی و دامپروری و هرکجا که مردم استان اردبیل نیاز داشته باشند خدمات ارائه می‌دهند.

 اجرای پروژه‌های سخت اردبیل توسط بسیج سازندگی

 وی ادامه داد: در بخش زیرساخت‌ها در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ورود کرده و توانسته گام‌های مهمی در سطح استان اردبیل بخصوص مناطق کم‌برخوردار بردارد و قراردادهایی که پیمانکاران خصوصی به دلیل عدم توجیه مالی استقبال نمی‌کنند بسیج سازندگی با اجرای آنها گره از مشکلات مردم باز می‌کند.

 آبرسانی به ۴۵۴ روستای اردبیل به همت جهادگران

 مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: یکی از حوزه‌های اساسی بسیج سازندگی آب‌رسانی به روستاها است که سال گذشته بسیج سازندگی توانست ۲۴۰ روستا را از نعمت آب برخوردار کند و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل منعقد کردیم مقرر شده است به ۴۵۴ روستا آبرسانی شود و این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شوند؛ همچنین در ۳۵۰ روستا پروژه‌های آبرسانی در آنها شروع شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

 اقدامات شاخص بسیج سازندگی اردبیل در ساخت ۵۰۰ مسکن

 وی با بیان اینکه در ساخت مسکن محرومین جزو ۵ استان برتر کشور هستیم افزود: سازمان جهاد سازندگی در بحث ساخت و نوسازی مسکن به‌خصوص مسکن مددجویان کارگروه امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نقش فعالی را دارد و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد منعقد شده است مقررشده است در عرض سه سال ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی ساخته شود.

 نوظهور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸۴ واحد معرفی شد که بسیج سازندگی توانست ۱۳۵ واحد مسکن ساخت و تحویل متقاضیان دهد و ۲۵ واحد هم تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل متقاضیان خواهد شد. بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس علیه‌السلام استان اردبیل در ساخت مسکن محرومین نیز جز پنج استان برتر کشور قرار دارد که این امر با تلاش و روحیه جهادی حاصل شده است.

 ۲۵۵ کیلومتر عملیات راه‌سازی در سه سال آینده انجام می‌شود

 وی ادامه داد: بسیج سازندگی استان اردبیل از سال ۹۹ وارد بحث راه‌سازی شده است و در سال ۱۴۰۰ توانست ۶۰ کیلومتر، در سال ۱۴۰۱ با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی و امسال نیز مقرر است ۷۰ کیلومتر از سهمیه قیر ۱۴۰۲ در مناطق روستایی عملیات راه‌سازی انجام دهد که اکثر پروژه‌های راه‌سازی بسیج سازندگی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.

 مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: ۲۵۵ کیلومتر عملیات راه‌سازی در سه سال آینده انجام خواهد گرفت که ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در مناطق محروم و ۱۴۵ کیلومتر راه‌سازی با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

 ساخت بزرگ‌ترین پل عشایری اردبیل توسط بسیج سازندگی

 وی با اشاره به اینکه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل مأموریت پیدا کرد تا باهدف محرومیت‌زدایی در اجرا و سرعت دهی به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی با اولویت مناطق روستایی و عشایری ورود پیدا کند، افزود: علاوه بر این پروژه‌ها، عملیات راه‌سازی مختلفی در سطح استان در حال اجرا است.

 نوظهور ادامه داد: پروژه پل قره‌سو با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت پل روستایی در استان اردبیل است که در کوتاه‌ترین زمان و نازل‌ترین قیمت روبه‌اتمام است و روز ۱۷ اردیبهشت امسال در سالروز تشکیل بسیج سازندگی به افتتاح خواهد رسید.

 طبق اعلام این مسئول، پل قره‌سو واقع در روستای تنبق شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل است که بر روی رودخانه قره‌سو احداث شده است که برگ زرینی از خدمات بسیج سازندگی به عشایر استان اردبیل محسوب می‌شود که برآورد ساخت این پل در بازار پیمانکاران ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود که با ورود بسیج سازندگی تنها با ۴ میلیارد و دویست میلیون تومان پروژه به اتمام رسید.

خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

بسیج سازندگی بحران را تبدیل به فرصت کرده است

میر حمایت میرزاده، نماینده سابق شهرستان گرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «سبلان ما» گفت: بسیج سازندگی با کار جهادی بحران‌های موجود را به فرصت تبدیل کرده و موجب حل بسیاری از مشکلات بخصوص در حوزه آبادانی شده است.

وی افزود: بسیج سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی و اجرای پروژه‌های مختلف از جمله ساخت‌وساز، آموزش، بهداشت و درمان و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد و همچنین در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک وام‌هایی ارائه می‌دهد.

نماینده سابق شهرستان گرمی گفت: بسیج سازندگی در روستاهای ایران و مناطق محروم نیز نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کند و به بهبود شرایط زندگی در مناطق روستایی و محروم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: داشتن برنامه در هر نهادی به‌ویژه سازمان بسیج سازندگی نتایج مثبت و مهمی را به همراه دارد و باعث بهبودبخشیدن به کیفیت اجرای پروژه‌ها و همچنین عملکرد بهتر این سازمان می‌شود.

میرزاده افزود: بسیج سازندگی از نگاه امام (ره) یک نهاد انقلابی و مردمی است که در تمامی ابعاد جامعه، از جمله سازندگی و آبادانی، نقش مهمی دارد و باید به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بسیج سازندگی نشان‌دهنده تعهد این سازمان به خدمت‌رسانی و توسعه پایدار در مناطق محروم است.

نماینده سابق شهرستان گرمی بسیج سازندگی را به‌عنوان یکی از شاخه‌های سازمان بسیج مستضعفین در زمینه‌های مختلف از جمله مردم‌یاری دانست و گفت: این سازمان با استفاده از ظرفیت‌های جوانان و داوطلبان در راستای خدمت‌رسانی محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده فعالیت می‌کند.

خدمات حمایتی و امدادی بسیج سازندگی بی‌نظیر است

وی به نقش بسیج سازندگی در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله و شرایط اضطراری اشاره کرد و گفت: این سازمان بحران‌ها را به فرصت تبدیل کرده و به‌سرعت وارد عمل شده است و خدمات امدادی بازسازی و حمایتی را ارائه داده است.

میرزاده تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی در زمینه آب‌رسانی به روستاها و ارائه خدمات جهادی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های چشمگیری داشته است و به‌نوعی یاری‌دهنده مردم است.

خانواده‌ای با 44هزار جهادگر

  بسیج سازندگی زمینه‌ساز عدالت اجتماعی است

منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق شهرستان‌های اردبیل، نیر؛ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به نقش تأثیرگذار بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: تشکیل بسیج سازندگی از اقدامت ارزنده مقام معظم رهبری بود که باهدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تشکیل شد و در راستای رفع محرومیت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

 حقیقت‌پور گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی کشورمان وضعیت اسفناکی داشت، خصوصاً طبقات محروم و مستضعفی که در نقاط دورافتاده کشور زندگی می‌کردند شرایط بدتری داشتند که بعد از انقلاب اسلامی شاهد تحول در این مناطق شدیم.

 وی افزود: جبران عقب‌ماندگی و تقویت نقاط حمایتی و سازندگی در کشور از برنامه‌های اساسی بعد از انقلاب بود، به‌گونه‌ای که جبران‌های مختلفی برای رسیدگی به امور محرومان ایجاد شد و حتی بعضی سازمان‌ها مثل بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان شکل گرفت که تا به امروز در حال فعالیت هستند.

 توسعه متوازن، عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند

 استاندار سابق اردبیل با تأکید بر اینکه هیچ امری مهم‌تر از این نیست که یک سازندگی معقول و مناسب در ارتباط باعدالت اجتماعی یا موضوعات رفاه اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: دلیلی ندارد افرادی که در شهر زندگی می‌کنند همه امکانات و رفاه را داشته باشد و همچنین روستاییان که تولیدکننده و محور هستند، نباید در محرومیت زندگی کنند.

 حقیقت‌پور بیان کرد: در حال حاضر چند کانال در خصوص امر سازندگی از جمله ستاد دیه به فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بسیج فعالیت می‌کنند؛ اما همه این‌ها نیازمند این هستند که به‌صورت یک شبکه یا یک واحد از لحاظ جغرافی یا در موضوع باهم تقسیم کار کنند.

 بسیج قبل از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ است، این فرهنگ عبارت از خدمت بی‌تظاهر و بی‌توقّع به اجتماع و به کشور است و این فرهنگ بسیجی در زندگی خانواده ۴۴ هزارنفری بسیج سازندگی استان اردبیل همچنان جاری و ساری است و خدمات درخشان و بی‌نظیر این خانواده بزرگ و عظیم همچنان ادامه دارد.

 خدمات بسیج سازندگی در کارآفرینی و اشتغال، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، حرکت‌های جهادی، انجام طرح‌های عمرانی و خدمات اجتماعی، کمک‌های مؤمنانه، مهارت‌آموزی، و ارائه خدمات بهداشت و درمان است که این سازمان باهدف رفع محرومیت و توسعه و گسترش همه‌جانبه در مناطق مختلف کشور، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، نقش مهم ایفا می‌کند.

 

انتهای پیام خبر/ 

https://www.sabalanema.ir/short/Ngoy5
اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

خوشه صنعتی پوشاک و نساجی اجرا می‌شود

1403/02/29 13:07

در اردوی جهادی دامپزشکی صورت گرفت؛

واکسیناسیون ۲ هزار دام در بیله‌سوار

1403/02/28 11:51

معاون دادستان اردبیل:

سلطان جعل اردبیل دستگیر شد

1403/02/28 10:52

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

1403/02/27 16:56

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر