دوشنبه 1403/02/31 06:22 اردبیل

دمای هوای امروز: 22 درجه سلسیوس

خبر های امروز: 0
1403-02-18 17:04 - شماره خبر : 141 0
رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال خبرداد:

راه‌اندازی دومین پایگاه امداد جاده‌ای سرچم

رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال گفت: دومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در محور ارتباطی اردبیل به سرچم و در داخل حوزه استحفاظی خلخال و در بخش خورش رستم راه‌اندازی خواهد شد.

   حجت‌الاسلام عبدالاحد بابایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ اظهار داشت: وقتی به تاریخ و پیشینه، اهداف و اصول، تجربه و عملکرد، جایگاه و نقش‌بین المللی و ساختار درون جمعیت هلال‌احمر نگاه می‌کنیم، از امداد تا بهداشت و آموزش همگانی، داوطلبان، جوانان، موقوفه و...، می‌بینیم این نهاد از بسیاری از وزارتخانه‌ها، هم مأموریت‌های سنگین‌تر و هم جایگاه مهم‌تری دارد.

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین و باارزش‌ترین سرمایه هلال‌احمر، مردم هستند، افزود: با راه‌اندازی خانه‌های هلال در شهرها، روستاها و همچنین راه‌اندازی خانه‌های هلال در سایر کشورهایی که ایرانیان اقامت دارند، از ظرفیت عظیم این سرمایه انسانی بهره ببریم.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال به قدمت و تاریخچه تشکیل این نهاد در شهرستان خلخال پرداخت و گفت: هلال‌احمر خلخال در سال ۱۳۴۲ در یک ساختمان استیجاری کار خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ با استقرار در ساختمان ملکی انواع خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهد.

 وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر خلخال علاوه بر مالکیت ساختمان قبلی و همچنین ساختمان جدید مستقر در آن دارای یک باب واحد تجاری در مرکز شهر و همچنین داروخانه مستقل بوده که این امکانات سطح درآمد جمعیت هلال. احمر شهرستان را افزایش داده و موجب افزایش ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان به مردم شده است.

 حجت‌الاسلام بابایی گفت: بزرگ‌ترین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر کشور در گردنه الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم واقع شده و به‌زودی پایگاه دوم جاده‌ای خلخال در محور ارتباطی اردبیل به سرچم و در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان در بخش خورش رستم راه‌اندازی خواهد شد.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر خلخال ادامه در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: انواع خدمات بشردوستانه و امداد و نجات این جمعیت از طریق یک هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان و ۷۸۰ نفر از داوطلبان در قالب طرح‌های مختلف از جمله دادرس، خانه‌های هلال روستایی، دوره‌های آموزشی امداد و نجات، خدمات درمانی و دارویی رایگان در سطح مناطق شهری و روستایی به مردم منطقه ارائه می‌شود.

انتهای خبر/

https://www.sabalanema.ir/short/N2rEr
اخبار مرتبط

در جریان وقوع حادثه برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد؛

تذکر کارگروه امنیت روانی اردبیل به شایعه‌سازان

1403/02/30 21:32

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خبر داد:

اعزام امدادگران اردبیل به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

1403/02/30 18:25

لغو سفر رئیسی به پارس‌آباد؛

رئیس‌جمهور برای افتتاح «قیزقلعه سی» وارد تبریز شد

1403/02/30 07:40

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار
  • مشاهده بیشتر