سرویس: استانی
کد خبر: 101
|
10:52 - 1391/07/22
نسخه چاپی

اردبیل استان کمتر توسعه یافته معرفی می‌شود

اردبیل استان کمتر توسعه یافته معرفی می‌شود
نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با معاون راهبردی ریاست جمهوری داشتیم مقرر شد استان اردبیل به عنوان و استان کمتر توسعه یافته معرفی شده و از مزایای استان‌های کمتر توسعه یافته بهره‌مند شود.

 به گزارش سبلانه ، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجوز اولیه این امر از رئیس جمهور اخذ شده و ما در تلاش هستیم استان اردبیل را با قرار دادن در ردیف استان‌های کمتر توسعه یافته از مزایا و برجستگی‌های چنین رتبه و درجه برخوردار کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از مزایا و برجستگی‌های استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته گفت: با قلمداد شدن اردبیل به عنوان استان کمتر توسعه یافته در وهله اول دولت موظف است برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار فارغ از چارچوب اصل 44 اقدام کند و دولت به دلیل برخی از نارسایی‌ها در زیرساخت‌های این مناطق موظف است خود در امر سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها ورود پیدا کرده و با تسهیلات ویژه از سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این مناطق حضور بخش خصوصی با مشوق‌هایی همچون 10 سال معافیت مالیاتی و عوارض برخوردار است و دولت موظف است تسهیلات بانکی را با سود کمتر در این مناطق ارائه کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت به جاذبه‌های خوب برای حضور بخش خصوصی در این مناطق اشاره کرد و گفت: مجوز قانونی برای حضور دولت در امر سرمایه‌گذاری نیز در این مناطق فراهم شده است.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای حل مشکلات مالی و اعتباری واحدهای تولیدی توسعه صادرات، تجارت و توجه به بخش معدن با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار خبر داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جلسات متعددی را با مسئولان توسعه سازمان صنایع برای ظرفیت‌سنجی صنایع استان اردبیل با اولویت صنایع مادر مورد بررسی قرار دادیم و ستاد اجرایی فرمان امام نیز قرار است در نهضت مدرسه‌سازی در این استان ورود پیدا کند.

عضو کمیته حمایت از تولید ملی کار و سرمایه در پایان از پیگیری‌های مستمر برای اخذ مجوز توسعه دفتر نمایندگی وزارتخارجه در اردبیل  خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دفتر مشکلات احتمالی مسافران به مقصد آذربایجان و همچنین بالعکس برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد