سرویس: سیاسی
کد خبر: 102468
|
09:31 - 1403/01/07
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی:

حوادث غزه نشان‌داد قوانین جهانی باید بازنگری شوند

حوادث غزه نشان‌داد قوانین جهانی باید بازنگری شوند
کارشناس مسائل سیاسی به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آمریکایی غربی‌اش در نوار غزه ثابت کرد که قوانین سازمان‌های بین‌المللی به ویژه منشور سازمان ملل، حقوق بشر و شورای امنیت باید بازنگری شود تا جهان شاهد صلح و آرامش شود.

بهنام صحرانورد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»، به تشریح مسائل فلسطین به‌ویژه منطقه غزه پرداخت و گفت: ضمن محکوم‌کردن حرکات سفاکانه رژیم صهیونیستی در تجاوز اخیر به بیمارستان شفا و زنان پناه گرفته در این بیمارستان  خواستار اراده جهانی در خاموش‌کردن عملیات‌های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه و ایجاد فضای صلح و بهبود شرایط زندگی در مظلوم‌ترین نقطه جهان هستیم.

 

وی به طوفان‌الاقصی و نتایج آن بر پیکره رژیم صهیونیستی و بزرگ‌ترین حامی‌اش آمریکا اشاره کرد و گفت: بعدازاین عملیات موفقیت‌آمیز فلسطینی‌ها رژیم صهیونیستی با تلاش‌های مزبوحانه در صدد جبران این شکست بزرگ و آبروریزی شد و در انجام عملیات انتقام‌جویانه خود اقدامات کورکورانه بی‌شماری انجام داد؛ اما نتیجه‌ای جز تحقیر بیشتر در سطح جهان نداشت به همین خاطر به پشتوانه آمریکا و متحدان غربی‌اش بی‌شرمانه به مراکز آموزشی و بیمارستان‌ها هجوم برد و بیش از 70 هزار زن و کودک بی‌دفاع را مظلومانه به شهادت رساند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف‌گرفتن بیمارستان و مدرسه نشانگر خوی وحشی‌گری رژیم سفاکی صهیونیستی است گفت: سکوت مجامع جهانی  در برابر این رفتار خارج از اصول تأسف‌بار  و شرم انگیز است

 

صحرانورد خواستار بازنگری جهانی در منشور حقوق بشر سازمان ملل شد و گفت: برای پرهیز از تکرار چنین فجایع انسانی لازم است در آداب اجتماعی سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه حقوق بشر و شورای امنیت بازنگری اساسی شود؛ چراکه تا این وضع موجود برقرار است و چند کشور مستبد دارای حق وتو و ویژه خواری هستند مظلوم همچنان در مظلومیت، تهدید و نسل‌کشی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: تا زمانی که انسانیت در مسلخ آرا و منافع عده‌ای خاص قرار گیرد آنها جز منافع خود ایده‌ای نخواهند داشت به همین خاطر است که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند  تشت رسواییرژم صهیونیستی و آمریکا از بام افتاده است.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل  تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنند تا با بیداری جهانی برای بازسازی جهان فکر اساسی کنند تا با عبور از خوی دد منشانه برای بشریت صلح و آرامش به ارمغان بیاورند.

 

وی به‌روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس که از مهم‌ترین یادگاری‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای رهایی امت مسلمان و سایر مردم آزادی‌خواه از یوغ استکبار است با تجمعات گستره در اقصی‌نقاط عالم ندای مظلومیت غزه  در جهان باشند و این رسالت تاریخی مسلمانان در برهه فعلی است.

 

انتهای خبر/ ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد