سرویس: ورزشی
کد خبر: 102470
|
11:26 - 1403/01/07
نسخه چاپی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خبر داد:

کسب ۲۵۶ مدال توسط بانوان ورزشکار اردبیلی

کسب ۲۵۶ مدال توسط بانوان ورزشکار اردبیلی
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به کسب ۲۵۶ مدال رنگارنگ توسط بانوان ورزشکار استان در سال ۱۴۰۲، گفت: ۷۲ مدال طلا، ۸۴ مدال نقره و ۱۰۰ مدال برنز حاصل تلاش بانوان قهرمان و ورزشکار استان در میادین ملی و بین‌المللی بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»، محمدعلی پهناور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانوان ورزشکار اردبیلی در سال ۱۴۰۲ در میادین ورزشی خوش درخشیدند و موفق به کسب ۲۵۶ مدال رنگارنگ شدند.

 وی گفت: ۷۲ مدال طلا، ۸۴ مدال نقره و ۱۰۰ مدال برنز حاصل تلاش بانوان قهرمان و ورزشکار استان اردبیل در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی بوده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان عملکرد بانوان استان را بیان داشت و گفت: ۲۹ نفر از بانوان ورزشکار اردبیلی در سال ۱۴۰۲ به اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی اعزام شدند که ۱۱ نفر از مربیان و ورزشکاران، عضو تیم‌های ملی بوده و نقش مهمی در رشته ورزشی خود دارند. 

وی تصریح کرد: ۵۰ مورد اعزام به مسابقات کشوری، ۳ مورد اعزام به مسابقات جهانی (ورزشکاران و داوران) در رشته تنیس‌روی‌میز، ووشو و اسکی، دو مورد اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در رشته‌های هاکی و ناشنوایان و یک مورد اعزام به بازی‌های پاراآسیایی در رشته بسکتبال با ویلچر در سال گذشته انجام شده است. 

پهناور ادامه داد: میزبانی از مسابقات کشوری و بین‌المللی و اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های وزنه‌برداری، اسکی، کاراته و تنیس‌روی‌میز در سال گذشته نیز از نقاط قوت ورزش بانوان در استان بوده است. مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص مورد اولین‌های ورزش بانوان در سال ۱۴۰۲، گفت: حضور اولین بانوی استان اردبیل به‌عنوان داور در مسابقات جهانی ووشو دانشجوی (یلدا حاج قهرمانی)، کسب اولین مدال طلای مسابقات بین‌المللی در رشته پارا وزنه‌برداری، حضور در تیم ملی تنیس‌روی‌میز جوانان کشور، حضور در تیم بسکتبال با ویلچر و کسب سهمیه پاراآسیایی از جمله این موارد است.

وی بیان داشت:  حضور رقیه عبدلی به‌عنوان مربی فرهنگی تیم پاراتکواندو و سمیه ابراهیمی به‌عنوان مربی تیم دوومیدانی ناشنوایان، کسب اولین قهرمانی تیمی وزنه‌برداری دختران استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور، حضور در بازی‌های تابستانی روسیه در رشته تنیس‌روی‌میز، حضور ۴ بانوی ورزشکار استان به همراه ۱ مربی در مسابقات دوومیدانی ناشنوایان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی تهران و حضور اولین دختر فوتبالیست استان در تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال جهت شرکت در مسابقات جام کافا ازبکستان، از سایر افتخارات حوزه ورزش بانوان در سال گذشته است.

انتهای خبر/ س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد