سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 102502
|
08:30 - 1403/01/10
نسخه چاپی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه‌ بیله‌سوار:

شب قدر قلب ماه رمضان است

شب قدر قلب ماه رمضان است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه‌ بیله‌سوار به ویژگی‌ها و برکات شب قدر اشاره کرد و گفت: طبق احادیث ائمه اطهار (ع) شب قدر قلب ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«سبلان ما»،حجت‌الاسلام محمود فاضلی‌نیا صبح امروز درمحفل انس با قرآن کریم نیرو‌های مسلح شهرستان بیله‌سوار گفت: بنا به حدیثی از پیامبر گرامی قرآن و اهل بیت تنها وسیله نجات و سعادت بشری است. قران کتاب تبیین و برهان است و هر توفیق معنوی داریم در سایه قران است.

وی به عظمت شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهای تقرب الهی دعا است و  مومنین روزه‌دار در لیالی قدر با دعا واستغاثه به درگاه ربوبیت مسلمانان مظلوم و اطفال بی‌گناه غزه را از دعای خیر خود بی‌نصیب نکنند.

حجت‌الاسلام فاضلی‌نیا گفت: براساس آیات قرآن و روایات برجای مانده از ائمه معصومین (ع)، ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است چراکه این شب بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و برخی از احادیث شیعه خبر از تعیین مقدرات بندگان در این شب می‌دهند.

وی بهجایگاه و اهمیت شب قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال در فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود. بنابر روایتی از پیامبر (ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه‌ بیله‌سوار با بیان اینکه در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته است گفت:  علاوه بر سوره قدر، آیات یکم تا ششم سوره دخان نیز به اهمیت و رخدادهای شب قدر می‌پردازد.

وی  با بیان اینکه در برخی از روایات، شب قدر به عنوان ابتدای سال دانسته شده است به سخنان علامه طباطبایی در این خصوص اشاره کرد و گفت: مراد از قدر، تقدیر و اندازه‌گیری است و خداوند در این شب، اموری از قبیل زندگی، مرگ، روزی، سعادت و شقاوت انسان‌ها را مشخص می‌سازد.

حجت‌الاسلام فاضلی‌نیا گفت: بر پایه برخی از روایات، ولایت امام علی(ع) و سایر اهل‌بیت(ع) نیز در همین شب، مقدر و امضاء شده است.

 

 

خبرنگار:مهدی بیگ زاده

 

 

انتهای خبر/ ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد