سرویس: استانی
کد خبر: 1227
|
21:31 - 1391/08/22
نسخه چاپی

سرمای هوا چهره اردبیل را دگرگون کرد

سرمای هوا چهره اردبیل را دگرگون کرد
موج سرما که از عصر دیروز (یکشنبه) به اردبیل و قسمت وسیعی از این استان نفوذ یافته از شامگاه امروز تشدید شده است.

به گزارش سبلانه هرچند ریزشهای حاصل از این سامانه در قسمت وسیعی از استان اردبیل تا این زمان به شکل خفیف و پراکنده است ولی سرمای آن بسیار محسوس بوده و رهگذران پیاده را باوجود داشتن پوشش ضخیم زمستانی آزار می دهد.

آسمان اردبیل همچنان تمام ابری همراه با وزش باد سردی است که بیشینه سرعت آن گاهی به 35 کیلومتر در ساعت می رسد.

بارشهای جوی تا این زمان در منطقه اردبیل به شکل ریزش دانه های ریز برف است و مقدار آن هنوز به اندازه ای نرسیده است که زمین را سفیدپوش کند.

در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان اردبیل بارش برف اندکی بیشتر است ولی به اندازه ای نیست که در گذر خودروها ایجاد مشکل کند.

به گزارش ایرنا، رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل گفت : همانگونه که در اطلاعیه و اخطاریه های صادره در چند روز گذشته اعلام شده بود تمام استان اردبیل در زمان حاضر زیر نفوذ یک سامانه ناپایدار در سطوح میانی جو قرار دارد که با زبانه های یرفشار سرد اروپایی در سطح زمین همراهی دارد.

علی دولتی مهر ؛ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : آنگونه که انتظار می رفت این سامانه سبب کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در استان اردبیل شده است ولی به نظر می رسد که بارشهای های آن با چند ساعت تاخیر بعنی از ساعاتی دیگر (دوشنبه شب) در منطقه آغاز شوند و تا عصر فردا ادامه یابند.

وی اظهار کرد که با گذر این سامانه بارش زا از روز چهارشنبه بر میزان سرمای هوا در استان اردبیل افزوده می شود و وقوع پدیده یخبندان انتظار می رود.

دمای هوای فعلی اردبیل سه درجه سلسیوس (سانتی گراد) بالای صفر است که در مقایسه با بیشینه روز قبل 15 درجه کاهش دارد.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران می باشد و ریزش سنگین برف و رسیدن دمای هوا در بعضی از سالهای استثنایی در اوایل مهر ماه نیز در این منطقه سابقه دارد.

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد